Να αποκαλυφθούν οριστικά στη Βουλή οι λεπτομέρειες ή αντίθετα η προχειρότητα των κυβερνητικών σχεδιασμών για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, επιδιώκει ο βουλευτής Α΄περιφέρειας Θεσσαλονίκης και Τομεάρχης Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, με την κατάθεση Επίκαιρης Ερώτησης προς τους αρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας κ.κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο και Θοδωρή Δρίτσα.
Στο κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης, ο κ. Σταύρος Καλαφάτης υπογραμμίζει τη σημασία του λιμανιού για την ανάπτυξη της πόλης, αλλά και τις καθυστερήσεις, και την ασάφεια που παρατηρείται στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης που εκκρεμεί. Καλεί δε τους αρμόδιους υπουργούς, να αποκαλύψουν ποιες είναι οι βασικές στρατηγικές επενδύσεις, το σχέδιο χρήσεων γης και όρων δόμησης που περιλαμβάνει το master plan του Λιμένος Θεσσαλονίκης, καθώς και τι προβλέπεται για τον Α΄προβλήτα, σε σχέση και με τους ισχυρισμούς του δημάρχου, περίπου κυβερνητικών διαβεβαιώσεων παραχώρησής του στο Δήμο. Ζητά επίσης να αποκαλύψουν οι υπουργοί, ποιο είναι το σαφές χρονοδιάγραμμα της αποκρατικοποίησης και ποιες οι υποχρεώσεις που θα καλείται να αναλάβει ο μελλοντικός επενδυτής, σε σχέση με τις επενδύσεις που πρέπει ο ίδιος να υλοποιήσει, τις θέσεις εργασίας και τις χρήσεις γης.
«Η κατάθεση Επίκαιρης Ερώτησης για το μέλλον του ΟΛΘ, αποτελεί πλέον τη μόνη οδό, προκειμένου τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη να αποσαφηνίσουν το “θολό τοπίο” για έναν βασικό αναπτυξιακό πυλώνα της Θεσσαλονίκης, που δεν είναι δυνατόν να εμπλέκεται σε μικροπολιτικούς επικοινωνιακούς τακτικισμούς, ούτε από την κυβέρνηση, ούτε από το δήμαρχο Θεσσαλονίκης», δήλωσε σχετικά ο κ. Σταύρος Καλαφάτης.
«Η κυβέρνηση κωλυσιεργεί προσπαθώντας μάταια να ισορροπήσει μεταξύ ιδεοληπτικών εμμονών και πραγματικότητας, για να δικαιολογήσει στο κομματικό της ακροατήριο την πλήρη αποδοχή ενός σχεδίου πώλησης της πλειοψηφίας των μετοχών του ΟΛΘ, όταν η ίδια υπονόμευε ως αντιπολίτευση ακόμα και τις απόπειρες αξιοποίησης του λιμανιού μέσω 30ετούς παραχώρησης. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, υποκαθιστά την απουσία του από τις εξελίξεις με επικλήσεις κυβερνητικών δεσμεύσεων περί παραχώρησης του Α΄ Προβλήτα στο Δήμο, χωρίς όμως να κατονομάζει τα κυβερνητικά στελέχη που προέβησαν σε τέτοιες δεσμεύσεις, ώστε να δώσουν δημοσίως λόγο. Διότι ανεξάρτητα από το ποιος θα είναι φορέας διαχείρισης –δήμος, κράτος, ιδιώτης επενδυτής- είναι ασφαλώς σημαντικό να διατηρηθούν χρήσεις που συνδέουν το λιμάνι με την κοινωνική ζωή και την οικονομική δραστηριότητα της πόλης. Είναι καιρός να τελειώνει η αβεβαιότητα για το μέλλον του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.»