Σχέδιο …αποδιάρθρωσης της ΕΛ.ΑΣ. εφαρμόζει η κυβέρνηση στη Θεσσαλονίκη!

Εκπτώσεις στην ασφάλεια των Θεσσαλονικέων, φέρνει το Προεδρικό Διάταγμα που επεξεργάζεται η κυβέρνηση για την αναδιάρθρωση της ΕΛ.ΑΣ. στο νομό, με συγχωνεύσεις τμημάτων, δημιουργία νέων χωρίς ενίσχυση της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης με το ανάλογο προσωπικό και παράλληλη κατάργηση 27 Τμημάτων Δίωξης Ναρκωτικών.

Αυτό καταγγέλλει ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, υπογραμμίζοντας τα εξής:

«Διαστρεβλώνοντας στην πράξη την έννοια της περιστολής δαπανών, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αντί για σπατάλες, μειώνει τα εισοδήματα, την υγεία και τώρα την ασφάλεια των Θεσσαλονικέων! Δεν εξηγείται αλλιώς το σχέδιο …αποδιάρθρωσης των αστυνομικών υπηρεσιών που δρομολογείται, με κατάργηση Τμημάτων Δίωξης Ναρκωτικών και αστυνομικών τμημάτων της περιφέρειας, απονεύρωση των υπηρεσιών που δίνουν καθημερινές μάχες κατά της μάστιγας των ναρκωτικών, καθώς και περαιτέρω διασπορά του ήδη ελλιπούς έμψυχου δυναμικού της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης.»

Ο κ. Καλαφάτης κατέθεσε άλλη μία ερώτηση σχετική στη Βουλή προς τον υπουργό Εσωτερικών, υπογραμμίζοντας πως δεν μπορεί να ανακοινώνεται η ίδρυση έξι νέων τμημάτων, την ώρα που καταργούνται άλλα και στη ΓΑΔΘ παραμένουν κενές 300 οργανικές θέσεις, ούτε είναι δυνατόν να εγγυηθεί τη βελτίωση της αστυνόμευσης ο θεσμός του «τοπικού αστυνόμου» που θα επιχειρεί …με ηλεκτρικό ποδήλατο.

Ο ίδιος καταλήγει: «Η κυβέρνηση βάζει την αστυνομία στην προκρούστεια κλίνη, προχωρώντας σε περικοπές χωρίς σχέδιο, αδυνατώντας να ανταποκριθεί σοβαρά στην υποχρέωσή της να προφυλάξει το αγαθό της δημόσιας ασφάλειας!»

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ
1358/22.11.2016
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Εσωτερικών

ΘΕΜΑ: ‘’ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ’’

Με τις υπ.αριθ’ 5700 και 8658 ερωτήσεις που καταθέσαμε στις 27-05-2016 και 28-09-2016 αντίστοιχα, επανειλημμένα έχουμε προειδοποιήσει για την έλλειψη επαρκούς αστυνομικού προσωπικού στη Θεσσαλονίκη καθώς και στην ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας, επισημαίνοντας την επιβεβλημένη ανάγκη ενίσχυσης του δυναμικού της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης και των περιφερειακών υπηρεσιών, ώστε οι εγγυήσεις της δημόσιας ασφάλειας των πολιτών και της κοινωνικής ειρήνης να μπορούν να ισχύσουν στην πράξη.

Η οριακή λειτουργία των αστυνομικών υπηρεσιών δεν αποτελεί εξαίρεση στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης αλλά μάλλον τον κανόνα. Η ίδια κατάσταση επικρατεί σε όλη την περιφέρεια της ελληνικής επικράτειας.

Η κυβέρνηση έχει ήδη θέσει σε επεξεργασία Προεδρικό Διάταγμα για την αναδιάρθρωση των αστυνομικών υπηρεσιών που προβλέπει συγχωνεύσεις αστυνομικών τμημάτων, την κατάργηση των 27 αυτοτελών Τμημάτων Δίωξης Ναρκωτικών και τη διοικητική τους υπαγωγή στις Διευθύνσεις Ασφαλείας των κατά τόπους υπηρεσιών.

Δηλαδή, αντί της σχεδιασμένης αναδιάταξης δυνάμεων, επιλέγεται η αναδιάρθρωση των υπηρεσιών μέσω της συγχώνευσης και της κατάργησης τμημάτων ζωτικής σημασίας για την περιφρούρηση της δημόσιας τάξης στην περιφέρεια, αφού μπαίνει λουκέτο στα 3 από τα 10 αστυνομικά τμήματα, και την αντιμετώπιση της μάστιγας των ναρκωτικών.

Στόχος των επιχειρούμενων αλλαγών είναι η εξοικονόμηση δυνάμεων και η βελτίωση της αστυνόμευσης – όπως διατείνεται η πολιτική ηγεσία του Σώματος – καθώς και η μείωση των πάγιων λειτουργικών εξόδων.

Δεν μπορεί όμως κάθε περικοπή δαπανών να γίνεται εις βάρος της ασφάλειας των πολιτών και της πάταξης της εγκληματικότητας.

Δεν μπορεί τη βελτίωση της αστυνόμευσης να την εγγυηθεί ο νεοπαγής θεσμός του ‘’Τοπικού Αστυνόμου’’ που θα επιχειρεί με ηλεκτροκίνητο ποδήλατο σε περιοχές που δεν εδρεύουν αστυνομικά τμήματα.
Δεν μπορεί να παραμένουν κενές εκατοντάδες οργανικές θέσεις στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης και να ανακοινώνεται η ίδρυση επιπλέον έξι αστυνομικών τμημάτων στην πόλη και στην ευρύτερη περιοχή της, η επάνδρωση των οποίων είναι βέβαιο πως θα προέλθει από τις πολλές συγχωνεύσεις αστυνομικών τμημάτων, δηλαδή από ανακατανομή του υφιστάμενου έμψυχου δυναμικού που ούτως ή άλλως δεν επαρκεί.

Δεν μπορεί να καταργηθούν οι υπηρεσίες Δίωξης Ναρκωτικών και να επιφορτιστούν τα εξειδικευμένα στελέχη τους με νέα καθήκοντα στο πλαίσιο ενός πιο ‘’διευρυμένου αντικείμενου’’(sic), απομειώνοντας έτσι την επιχειρησιακή ικανότητα μιας υπηρεσίας που καθημερινά προσφέρει τα μέγιστα στον αγώνα κατά των ναρκωτικών.

Η δύσκολη εξίσωση της δημόσιας τάξης και της αστυνόμευσης στη Θεσσαλονίκη έχει ως κρίσιμη μεταβλητή τις δραματικές ανάγκες των πολιτών για ασφάλεια. Οι προτεινόμενες αλλαγές φαίνεται πως προωθούνται αγνοώντας τις.

Η κυβέρνηση αδιαφορεί για την ελλιπή αστυνόμευση στην επαρχία, για την αύξηση της εγκληματικότητας και προσπαθώντας να πείσει για το success story της στην οικονομία, βάζει την αστυνομία στην προκρούστεια κλίνη, περικόπτοντας ό,τι μπορεί χωρίς σχέδιο και προγραμματισμό.

Η κυβέρνηση αδυνατεί να ανταποκριθεί σοβαρά στην ύψιστη υποχρέωσή της να προφυλάξει το αγαθό της δημόσιας ασφάλειας και να προασπίσει την ειρηνική και ασφαλή διαβίωση των Ελλήνων πολιτών.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

1. Προτίθεστε να διευκρινίσετε πλήρως τους λόγους απορρόφησης των Τμημάτων Διώξης Ναρκωτικών από τις Διευθύνσεις Ασφαλείας στην επαρχία και την αποσαφήνιση του νέου ‘’διευρυμένου αντικειμένου’’ τους;

2. Συγκεκριμένες περιοχές και ειδικά οι αστικές όπως η Θεσσαλονίκη, με αυξημένες ανάγκες στην καταπολέμηση της διακίνησης και χρήσης ναρκωτικών ουσιών, δεν πρέπει να εξαιρεθούν από αυτήν τη διοικητική υπαγωγή που ίσως σημάνει και την επιχειρησιακή τους αδρανοποίηση;

3. Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας σχετικά με την ίδρυση νέων αστυνομικών τμημάτων στη Θεσσαλονίκη και στις περιοχές Θέρμης, Λαγκαδά, Ωραιοκάστρου, Χαλκηδόνας και Θερμαϊκού την στιγμή που περίπου 300 οργανικές θέσεις παραμένουν κενές στη Γ.Α.Δ.Θ; Θα επανδρωθούν από τις συγχωνεύσεις αστυνομικών τμημάτων της πόλης;

4. Οι προτεινόμενες συγχωνεύσεις υφιστάμενων αστυνομικών τμημάτων στη Θεσσαλονίκη ακολουθούν εν πολλοίς ‘’καλλικράτεια λογική’’, όπως επί παραδείγματι η συνένωση των Α.Τ. Νεάπολης και Συκεών ή Αμπελοκήπων και Μενεμένης ή Σταυρούπολης και Πολίχνης. Η χωρική ευθύνη παραμένει εκτεταμένη σε όλες τις περιπτώσεις ανεξαιρέτως και οι αυξημένες ανάγκες απαράλλακτες. Εφόσον, όπως διατείνεστε, οικονομικό όφελος θα υπάρξει από τις συγχωνεύσεις υπηρεσιών, προτίθεστε να αξιοποιηθεί αυτό για την πλήρη στελέχωση όλων αυτών των νέων αστυνομικών τμημάτων;

Ο ερωτών Βουλευτής

Σταύρος Καλαφάτης