Επαναδιαπραγμάτευση από την αρχή η λύση για την επιζήμια συμφωνία των Πρεσπών

«Διαφωνούμε με όλο το πακέτο της συμφωνίας των Πρεσπών. Δεν την τεμαχίζουμε. Η παράδοση του ονόματος, της γλώσσας και της εθνότητας, είναι απαράδεκτη. Στη Νέα Δημοκρατία μιλάμε για επαναδιαπραγμάτευση από την αρχή». Αυτό υπογράμμισε ο Σταύρος Καλαφάτης, βουλευτής Α Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, στις σημερινές εμφανίσεις του στο Ραδιοφωνικό Σταθμό Flash της Θεσσαλονίκης και στον Atlas TV.

 

Όπως υπογράμμισε, πρόκειται για «μια συμφωνία επιζήμια που απελευθερώνει αντί να παγιδεύει το τζίνι του αλυτρωτισμού. Είναι μια συμφωνία με πολλά παράδοξα, όπως για παράδειγμα ότι αλλιώς θα ονομάζεται η χώρα –Βόρεια Μακεδονία- κι αλλιώς ο πολίτης της –«Μακεδόνας». Κάτι τέτοιο δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο».

 

Για τις πρόσφατες δηλώσεις Ζάεφ και την αντίδραση από ελληνικής πλευράς, για όσα είπε ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ περί διδασκαλίας της υποτιθέμενης «Μακεδονικής» γλώσσας, τόνισε πως «δεν είναι ζήτημα ερμηνείας της συμφωνίας. Είναι αυτή καθ’ αυτή η συμφωνία που είναι κακή. Σκεφτείτε: Αν, τώρα, υπάρχει ένας μετριοπαθής πρωθυπουργός και χρειάζεται να του τραβήξεις το αυτί γι αυτά που η συμφωνία του επιτρέπει να λέει, φανταστείτε τι θα γίνεται αν έρθει στα πράγματα ένας ακραίος, ένας λαϊκιστής. Τα προβλήματα που είναι μπροστά μας είναι μεγάλα και ζοφερά». Αναρωτήθηκε «για ποιο λόγο τόση βιασύνη; Ποιος είναι αυτός που καίγεται για τη συμφωνία»; Και πρόσθεσε: «Το θέμα της γλώσσας και της εθνότητας δεν υπήρχε στο τραπέζι. Τους δώσαμε κάτι παραπάνω από όσα ζητούσαν».

 

Όσον αφορά τις νέες δηλώσεις στελεχών της κυβέρνησης κατά των ιδιωτικών πανεπιστημίων, τόνισε: «Δεν υπάρχει κανένα επιχείρημα που να στέκει, στο να μην έχει ο νέος δυνατότητα επιλογής μεταξύ δημοσίου ή ιδιωτικού πανεπιστημίου. Το άρθρο 16 του Συντάγματος πρέπει να αλλάξει. Μετά από 45 χρόνια δεν υπάρχει περίπτωση να μη δεχτεί κανείς ότι πρέπει να υπάρχει και ιδιωτικό πανεπιστήμιο. Δεν υπάρχει κοινή λογική στα όσα υποστηρίζουν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Όσον αφορά το φόβο για εμπορευματοποίηση της Παιδείας, αρκεί να υπάρχουν οι απαραίτητοι έλεγχοι και ασφαλιστικές δικλείδες από την Πολιτεία».