«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να είναι η αναπτυξιακή ναυαρχίδα της πόλης! Όμως, η κυβέρνηση, το αφήνει να βυθίζεται στην απαξίωση, αντί να το βοηθά να ανοίξει πανιά, τώρα που η τοπική και η εθνική οικονομία έχουν την μεγαλύτερη ανάγκη.»
Αυτό επισημαίνει σε δήλωσή του ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, ο οποίος κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, ζητώντας κυβερνητικές ενέργειες για να πάψει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να υφίσταται τις συνέπειες από τις συνεχιζόμενες αγροτικές κινητοποιήσεις.
Ο κ. Καλαφάτης τονίζει την εκτίμηση του προέδρου του ΟΛΘ, ότι ίσως και από αύριο, το λιμάνι δεν θα μπορεί να δεχτεί νέες εκφορτώσεις προϊόντων, επειδή δεν θα υπάρχει ελεύθερο κρηπίδωμα, λόγω του εγκλωβισμού 120.000 τόνων φορτίων στα υπάρχοντα κρηπιδώματα. Επισημαίνει ακόμα, την ήδη σημαντική πτώση του κύκλου εργασιών του ΟΛΘ κατά 20,45% στο πρώτο εξάμηνο του 2016, λόγω των επιπτώσεων προηγούμενων κρίσεων που διαχειρίστηκε αναποτελεσματικά η κυβέρνηση, όπως η πολυήμερη απεργία των εργαζομένων του ΟΛΘ και ο αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη επί 67 μέρες.
«Την κυβερνητική αναποτελεσματικότητα σε όλα τα μέτωπα, φαίνεται να την πληρώνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, χάνοντας υπεραξία, ακριβώς την εποχή που περιμένουμε να επενδύσει σ` αυτήν», καταλήγει ο Βουλευτής.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΘΕΜΑ: Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ακόμη μία φορά θύμα των κυβερνητικών χειρισμών
Οι αγροτικές κινητοποιήσεις και ο αποκλεισμός εθνικών οδών έχουν δημιουργήσει έντονο πρόβλημα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο ακόμη «μετρά» τις απώλειες του πρώτου εξαμήνου του 2016.
Λόγω του αποκλεισμού του τελωνείου των Ευζώνων, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης παραμένουν εγκλωβισμένα φορτία δεκάδων χιλιάδων τόνων με προορισμό τις βιομηχανίες της ΠΓΔΜ
Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου της ΟΛΘ Α.Ε. μέχρι αύριο, 8/2/2017, αναμένεται να έχουν συσσωρευτεί στα κρηπιδώματα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης 120.000 τόνοι φορτίων, με αποτέλεσμα να μην μπορεί το λιμάνι να δεχτεί νέες εκφορτώσεις γιατί δεν θα υπάρχει πλέον ούτε ένα ελεύθερο κρηπίδωμα στο συμβατικό λιμάνι.
Το πρόβλημα αυτό έρχεται να προστεθεί στην ήδη επιβαρυμένη κατάσταση που δημιουργήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2016, λόγω της οποίας καταγράφηκε πτώση της τάξης του 20,45% στον κύκλο εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε., την οποία η διοίκηση αποδίδει μεταξύ άλλων στις πολυήμερες και συγκεκριμένα για 32 συνεχόμενες ημέρες, απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, αλλά και στον αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη επί 67 ημέρες, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη μεταφορά χύδην και γενικού φορτίου, όπως επίσης και στο ότι για 20 ημέρες περίπου παρέμεινε κλειστή η οδική σύνδεση προς τη Βουλγαρία αποκλείοντας τη μεταφορά containers.
Παράλληλα, ο αποκλεισμός των τελωνείων αλλά και κομβικών σημείων του οδικού δικτύου, πλήττει για πολλοστή φορά σε μέγιστο βαθμό την οικονομία της Βόρειας Ελλάδας, με άμεσες επιπτώσεις τόσο στον εφοδιασμό των ελληνικών επιχειρήσεων με πρώτες ύλες όσο και στις εξαγωγές.
Όλα τα παραπάνω συνεπάγονται και ένα ακόμη ανεπανόρθωτο πλήγμα στην αξιοπιστία και ανταγωνιστικότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, το οποίο κινδυνεύει να απαξιωθεί, την εποχή ακριβώς που θα έπρεπε να διεκδικεί τη θέση ως το πιο ανταγωνιστικό λιμάνι των Βαλκανίων.
Επειδή η κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός οφείλουν να λάβουν όλα τα αναγκαία μέτρα για τη διαφύλαξη της ομαλής λειτουργίας του ΟΛΘ.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να τερματιστούν οι άμεσες οικονομικές συνέπειες αλλά και η συνεπαγόμενη απαξίωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης εξαιτίας των αγροτικών κινητοποιήσεων;
Αθήνα 7 Φεβρουαρίου 2017
Ο ερωτών βουλευτής
Σταύρος Καλαφάτης