Κυβερνητικό …σαμποτάζ στα αναπτυξιακά αποτελέσματα της ΝΔ, με αποδείξεις

«Ακόμα και αντικειμενικοί διεθνείς δείκτες αποδεικνύουν πλέον τη διάθεση …σαμποτάζ με την οποία αντιμετωπίζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ακόμα και τις πιο αποτελεσματικές αναπτυξιακές πρωτοβουλίες που αναλήφθηκαν επί κυβέρνησης Ν.Δ.! Η χώρα μας ανέβηκε το 2014 στην 44η θέση της παγκόσμιας κατάταξης στον τομέα των logistics από 72η το 2012, για να βρεθεί 47η το 2016 και η υποχώρηση αυτή οφείλεται στην εγκατάλειψη του σχεδίου που είχε δρομολογηθεί κατά τη δική μας διακυβέρνηση.»

Τα παραπάνω τόνισε ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, που κατέθεσε και σχετική ερώτηση στη Βουλή, καταγγέλλοντας την καθυστέρηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που είναι αναγκαία για τη ενεργοποίηση του Ν.4302/2014 που αφορά τις επιχειρήσεις logistics.

«Μια νομοθετική δέσμη ρυθμίσεων που θα αναδείκνυε τη χώρα μας διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με μεγάλα διαμετακομιστικά κέντρα, όπως το Στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, αλλά και με μικρότερα διαμετακομιστικά κέντρα ανά την επικράτεια, παραμένει στο συρτάρι κάποιου υπουργείου, στερώντας τη χώρα από ένα ακόμα αναπτυξιακό εργαλείο», πρόσθεσε ο κ. Καλαφάτης.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

ΠΡΟΣ

ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

  1. Μεταφορών και Υποδομών
  2. Περιβάλλοντος και Ενέργειας

ΘΕΜΑ: «Εμπόδιο για την εφαρμογή του νόμου για τα Logistics η αδράνεια της κυβέρνησης»

Η ψήφιση του Ν. 4302/2014(ΦΕΚ Α’ 225/08-10-2014) «Ρύθμιση θεμάτων Εφοδιαστικής και άλλες διατάξεις» αποτελεί ουσιαστικά τη νομοθετική θεσμοθέτηση και ανάδειξη των επιχειρήσεων χερσαίων υπηρεσιών διαχείρισης εφοσιαστικής αλυσίδας(Logistics) στη χώρα μας.

Η προσπάθεια που κατέβαλε η προηγούμενη κυβέρνηση να καταστήσει την Ελλάδα εμπορευματικό κόμβο, πτυχή του γενικότερου αναπτυξιακού της σχεδίου για τον τόπο, είχε αποδώσει καρπούς καθώς η ανταγωνιστικότητα των εγχώριων logistics κατέλαβαν το 2014 σύμφωνα με τον παγκόσμιο δείκτη LPI(Logistics Performance Index) την 44η θέση έναντι της 72ης το 2012.

Στο πλαίσιο αυτό προωθήθηκε μια νομοθετική δέσμη ρυθμίσεων που θα αναδείκνυε τη χώρα μας διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με μεγάλα διαμετομιστικά κέντρα, όπως το Στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, αλλά και με μικρότερα διαμετακομιστικά κέντρα ανά την επικράτεια.

Το 2016 η Ελλάδα στον παγκόσμιο δείκτη LPI υποχώρησε στην 47Η θέση καθώς ανακόπηκε η δυναμική των προηγούμενων ενεργειών. Αυτό εξηγείται και από την ολιγωρία αρμόδιων υπουργείων να υλοποιήσουν νομοθετικές εκκκρεμότητες για τη θέσπιση των απαιτούμενων ρυθμίσεων που αφορούν τις επιχειρήσεις logistics.

Έτσι, η απαραίτητη Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα ενεργοποιήσει τον Ν. 4302/2014 και θα προωθήσει την απλούστευση της διαδικασίας αδειοδότησης των κέντρων αποθήκευσης και διανομής, επιλύοντας γραφειοκρατικά, πολεοδομικά κ.α. ζητήματα, βρίσκεται στο συρτάρι κάποιου υπουργείου ενώ οι επενδύσεις περιμένουν σχεδόν τρία χρόνια.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί

Προτίθεστε να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες επίσπευσης της διαδικασίας υπογραφής της συγκεκριμένης ΚΥΑ αλλά και προώθησης άλλων επιβεβλημένων θεσμικών παρεμβάσεων για την ανάπτυξη του κλάδου των logistics;