«Βυζαντινός δρόμος, βυζαντινές νοοτροπίες στο μετρό της πόλης»

«Ματαιοπονούν όσοι επιδιώκουν το διχασμό της τοπικής κοινωνίας. Όλοι άλλωστε συμφωνούμε ότι θέλουμε και τα αρχαία, θέλουμε και το μετρό, το ταχύτερο δυνατό. Και η κοινή αυτή βούληση δεν μπορεί παρά να ενώνει. Βυζαντινές νοοτροπίες δεν χωρούν» , τονίζει ο Γραμματέας της Κ.Ο. της Ν.Δ. και Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης Σταύρος Καλαφάτης, σε άρθρο που ανάρτησε σήμερα στην προσωπική του σελίδα στο Facebook.

«Η απόφαση της νέας Κυβέρνησης υπαγορεύτηκε από την ανάγκη να έχουμε, το συντομότερο δυνατό, με το χαμηλότερο κόστος, τόσο τα αρχαία, όσο και την πλήρη λειτουργία του μετρό» τονίζει ο κ. Καλαφάτης ο οποίος σημειώνει ότι «Στην ίδια άποψη –όπως προκύπτει από σχετική έρευνα- τοποθετείται και η πλειονότητα των συμπολιτών μας, καθώς οι 7 στους 10 ζητούν να προχωρήσει η λύση που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση».

 

Το πλήρες κείμενο του άρθρου έχει ως εξής:

 

Με πρωτεργάτες δύο πρώην –τον πρώην Πρωθυπουργό και τον πρώην δήμαρχο Θεσσαλονίκης- αναπτύσσεται τις τελευταίες μέρες μια προσπάθεια διχασμού στην πόλη μας. Πρόσχημα η απόφαση της Κυβέρνησης να προωθήσει μια δοκιμασμένη λύση, ως προς τον τρόπο προστασίας και ανάδειξης του βυζαντινού δρόμου που ανακαλύφθηκε στη διάρκεια των εργασιών για το μετρό της πόλης μας στο σταθμό Βενιζέλου. Κι αυτό παρόλο που ξέρουν ότι η απόφαση της νέας Κυβέρνησης υπαγορεύτηκε από την ανάγκη να έχουμε, το συντομότερο δυνατό, με το χαμηλότερο κόστος, τόσο τα αρχαία, όσο και την πλήρη λειτουργία του μετρό. Αλλά και για να αποτρέψουμε το ενδεχόμενο να απαιτηθεί από την Κομισιόν το σύνολο της ευρωπαϊκής συνδρομής στην περίπτωση που το έργο δεν ολοκληρωνόταν μέχρι τον Μάρτιο 2025. Ενδεχόμενο που ερχόταν ολοένα και πιο κοντά.

Μόλις τον περασμένο Αύγουστο, η ίδια η κοινοπραξία, με έγγραφό της προς την Αττικό Μετρό, ανέφερε πως «δεν ευσταθεί ότι το έργο θα ολοκληρωθεί και θα λειτουργήσει το 2020» και τόνιζε ότι «ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου είναι άγνωστος». Λίγους μήνες νωρίτερα ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό μετέθετε για το 2024 την ολοκλήρωση του συνόλου του έργου.  Είναι προφανές ότι από τα τέλη του 2020 –σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της προηγούμενης διοίκησης και της τότε Κυβέρνησης- θα είχαμε σε λειτουργία ένα μετρό ημιτελές και «κολοβό».  Αντίθετα, με την απόφαση της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιολογικών ευρημάτων, το μετρό  μπορεί να λειτουργήσει ενιαίο και στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023.

Δεν χρειαζόταν, λοιπόν, να ακούσουμε κανέναν άλλο παρά μόνο την ίδια την κοινοπραξία και τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι ήταν ανάγκη να αλλάξει η μέθοδος που ακολουθούσαν σε ό,τι αφορά τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου. Και δεν χρειαζόταν να ανακαλύψουμε την πυρίτιδα, για να βρούμε τη λύση, αφού είχε ήδη εφαρμοστεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση για τα ευρήματα στο σταθμό Αγία Σοφία, όπως είχε εφαρμοστεί και παλαιότερα για το Μετρό της Αθήνας. Σε αυτό, άλλωστε, το συμπέρασμα είχαν καταλήξει και οι φορείς της πόλης σε έκτακτη σύσκεψή τους, μετά την οποία ανακοίνωσαν ότι «η ενδεδειγμένη, ταχύτερη και οικονομικότερη λύση για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων, είναι η μέθοδος της απόσπασης και επανατοποθέτησής τους”.

Στην ίδια άποψη –όπως προκύπτει από σχετική έρευνα- τοποθετείται και η πλειονότητα των συμπολιτών μας, καθώς οι 7 στους 10 ζητούν να προχωρήσει η λύση που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση. Ματαιοπονούν, κατά συνέπεια, όσοι επιδιώκουν το διχασμό της τοπικής κοινωνίας. Όλοι άλλωστε συμφωνούμε ότι θέλουμε και τα αρχαία, θέλουμε και το μετρό, το ταχύτερο δυνατό. Και η κοινή αυτή βούληση δεν μπορεί παρά να ενώνει. Βυζαντινές νοοτροπίες δεν χωρούν.