Θεσσαλονίκη 27 Νοεμβρίου 2017
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Υποχρέωση της πολιτείας η λειτουργικότητα του αερολιμένα «Μακεδονία»
«Η περιορισμένη λειτουργία ενός αεροδρομίου, για συγκεκριμένο διάστημα, λόγω αναγκαίων έργων, είναι κατανοητή. Το ακατανόητο, καθώς πλησιάζει το 2018, είναι να τείνει η Θεσσαλονίκη να καταστεί πόλη χωρίς αεροδρόμιο, όταν ο συνδυασμός καιρικών συνθηκών και τεχνικών ελλείψεων, βάζουν… λουκέτο στο δεύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να διασφαλίσει τη λειτουργικότητα του αερολιμένα Μακεδονία.»
Τα παραπάνω επισημαίνει ο Βουλευτής Α΄Θεσσαλονίκης της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης, με αφορμή τις ματαιώσεις και αναβολές πτήσεων στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης λόγω ομίχλης.
Σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Καλαφάτης, υπογραμμίζει ότι οι ματαιώσεις και οι πολύωρες, εξαντλητικές καθυστερήσεις των πτήσεων, αποτελούν καθημερινότητα ταλαιπωρίας. Κι αυτό διότι ο βοηθητικός διάδρομος που χρησιμοποιείται μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα αναβάθμισης των βασικών διαδρόμων 10/28 και 16/34, δεν διαθέτει όλα τα συστήματα –με κυριότερο το ILS- που θα διασφαλίζουν τη δυνατότητα απογείωσης και προσγείωσης των αεροσκαφών, σε συνθήκες ομίχλης, φαινόμενο πολύ συχνό στο αεροδρόμιο Μακεδονία.
Ο κ. Καλαφάτης θυμίζει πως σε προηγούμενη ερώτηση, εδώ και έναν χρόνο, είχε επισημάνει τις δομικές αδυναμίες του χρησιμοποιούμενου βοηθητικού διαδρόμου και καλεί το αρμόδιο υπουργείο να αναλάβει τις αναγκαίες πρωτοβουλίες, ώστε το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, να καταστεί λειτουργικό και ασφαλές.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΑΠ:1588/27-11-2017
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Υποδομών και Μεταφορών
ΘΕΜΑ: «Ματαιώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων στο Αεροδόμιο ‘’Μακεδονία’’ λόγω αντίξοων καιρικών συνθηκών»
Με την υπ.αριθμ. 1083 ερώτηση που καταθέσαμε στις 10-11-2016 περί μείωσης της χωρητικότητας πτήσεων άνω του 50% στο Αεροδρόμιο ‘’Μακεδονία’’ λόγω των έργων αναβάθμισης των κύριων Διαδρόμων 16/34 και 10/28 στο σημείο τομής τους που υποχρεώνουν τον αερολιμένα να περιοριστεί στη χρήση του βοηθητικού παράλληλου τροχοδρόμου του Διαδρόμου 10/28, επισημάναμε όχι μόνον την αναγκαστική μείωση των προασαπογειώσεων αλλά και τις δομικές αδυναμίες αυτής της επιλογής.
Ο διάδρομος που θα είναι σε χρήση αποκλειστικά για τις ανάγκες του αεροδρομίου έως τον Μάρτιο του 2018 δε διαθέτει συστήματα που θα διασφαλίζουν πλήρως τη δυνατότητα στα αεροσκάφη να προσεγγίζουν τον αερολιμένα, να προσγειώνονται και να απογειώνονται χωρίς προβλήματα και καθυστερήσεις.
Δε διαθέτει το σύστημα ILS (Instrumental Landing System) ο βοηθητικός τροχόδρομος, ούτε μπορεί να χρησιμοποιήσει σύστημα ραδιοβοηθημάτων για την καθοδήγηση των πιλότων σε συνθήκες ομίχλης, συχνότατο φαινόμενο για το αεροδρόμιο Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή. Οι ματαιώσεις και οι πολύωρες, εξαντλητικές καθυστερήσεις των πτήσεων αποτελούν καθημερινότητα ταλαιπωρίας.
Δεδομένου ότι, ήδη η μείωση των πτήσεων υπερβαίνει τις αρχικές εκτιμήσεις, οι καιρικές συνθήκες αυτής της περιόδου και ιδίως τα έντονα φαινόμενα ομίχλης σε συνδυασμό με τις τεχνικές ελλείψεις καθιστούν τελείως απαγορευτική τη λειτουργία του αερολιμένα ακόμη και στο μικρό, εναπομείναν ποσοστό υποδοχής πτήσεων, η Θεσσαλονίκη τείνει να γίνει πόλη χωρίς αεροδρόμιο.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
- Προτίθεστε άμεσα να προβείτε στις απαιτούμενες ενέργειες επίλυσης των δομικών, τεχνικών αδυναμιών του αεροδρομίου ‘’ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ’’ ώστε να καταστεί λειτουργικό και ασφαλές;