Υποχρεωτική… κατάργηση της στήριξης νέων γονέων επιβάλλει η κυβέρνηση με την υποχρεωτική αγωγή σε ανύπαρκτα νηπιαγωγεία!

Θεσσαλονίκη 26 Φεβρουαρίου 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Υποχρεωτική… κατάργηση της στήριξης νέων γονέων επιβάλλει η κυβέρνηση με την υποχρεωτική αγωγή σε ανύπαρκτα νηπιαγωγεία!

«Η κυβέρνηση που αφήνει 55.000 οικογένειες δικαιούχων με μικρά παιδιά εκτός ΕΣΠΑ, χωρίς καμία προοπτική σοβαρής αντιμετώπισης του προβλήματος σχολικής στέγης των νηπίων, επιχειρεί άλλη μια ανεξήγητη δήθεν “μεταρρύθμιση” στην… ουρά το νομοσχεδίου για τη σύσταση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής! Δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα σε χιλιάδες οικογένειες, και εξωθεί στην ανεργία χιλιάδες εκπαιδευτικούς προσχολικής αγωγής. Υποχρεωτική αγωγή σε ανύπαρκτα νηπιαγωγεία δε γίνεται, αντίθετα, συνεπάγεται κατ` ουσίαν κατάργηση των παιδικών σταθμών και της στήριξης που προσφέρουν σε νέους γονείς.»

Τα παραπάνω επισημαίνει ο Βουλευτής Α΄Θεσσαλονίκης Σταύρος Καλαφάτης, που κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή, προς το υπουργείο Παιδείας, ζητώντας να ξεκινήσει από μηδενική βάση το διάλογο για τη συγκεκριμένη “μεταρρύθμιση”.

Ο κ. Καλαφάτης, στην ερώτησή του υπογραμμίζει: “Οι δήμοι προσφέρουν συστηματικά την αγωγή, τη φιλοξενία και τη φύλαξη που έχουν ανάγκη χιλιάδες οικογένειες για παιδιά προνηπιακής ηλικίας σε δομές που πληρούν βασικές προδιαγραφές και προϋποθέσεις, με εκπαιδευτικό προσωπικό πολυετούς εμπειρίας και υψηλές υπηρεσίες φροντίδας και αρωγής. Η κυβέρνηση αποδυναμώνει και απαξιώνει αυτές τις δημοτικές δομές, οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 1.600 ανά την επικράτεια, τη στιγμή κατά την οποία μάλιστα, το πρόβλημα της σχολικής στέγης για τα νηπιαγωγεία είναι τεράστιο και καθιστά αδύνατη την εξυπηρέτηση 180.000 παιδιών, που θα είναι το σύνολο νηπίων και προνηπίων το επόμενο σχολικό έτος.»

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ:

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΑΠ.ΠΡΩΤ.: 3787/26-2-2018

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Θέσπιση υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης των νηπίων»

Σφοδρές αντιδράσεις προκαλεί στο εκπαιδευτικό προσωπικό των δημοτικών αλλά και ιδιωτικών παιδικών σταθμών που ασχολείται με την προνηπιακή/νηπιακή αγωγή και εκπαίδευση, καθώς και στους άμεσα ενδιαφερόμενους γονείς, η επιλογή του Υπουργείου να προβεί τελικά στη θέσπιση υποχρεωτικής εκπαίδευσης για το σύνολο των προνηπίων τεσσάρων(4) και πέντε(5) ετών και την ένταξή τους στις δομές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Καίτοι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου προέβαλε από την αρχή της προσχηματικής διαδικασίας διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς την ένταξη των προνηπίων στην υποχρεωτική εκπαίδευση ως επιλογή μεταρρυθμιστικού χαρακτήρα, εισάγεται προς ψήφιση παρεμπιπτόντως, ως ‘’άλλη διάταξη’’, στον κορμό νομοσχεδίου που αφορά την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.  Αυτό συνιστά άλλη μια αλόγιστη απόπειρα παρέμβασης του Υπουργείου στον τομέα της Παιδείας, που  επιχειρήθηκε ουσιαστικά εκτός πλαισίου διαλόγου και συνεννόησης.

Οι δήμοι σήμερα προσφέρουν συστηματικά την αγωγή, τη φιλοξενία και τη φύλαξη που έχουν ανάγκη χιλιάδες οικογένειες για τα παιδιά τους που βρίσκονται σε προνηπιακή ηλικία σε δομές που πληρούν βασικές προδιαγραφές και προϋποθέσεις, με εκπαιδευτικό προσωπικό πολυετούς εμπειρίας το οποίο εξασφαλίζει υψηλές υπηρεσίες φροντίδας και αρωγής.

Η κυβέρνηση αποδυναμώνει και απαξιώνει αυτές τις δημοτικές δομές, οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 1.600 ανά την επικράτεια, τη στιγμή κατά την οποία μάλιστα, το πρόβλημα της σχολικής στέγης για τα νηπιαγωγεία είναι τεράστιο.

Παράλληλα λειτουργούν προσφέροντας ανάλογες ποιοτικές υπηρεσίες εκατοντάδες ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί, απασχολόντας χιλιάδες εργαζομένους. Δεδομένο πρέπει να θεωρείται, πως το συγκεκριμένο ζωτικό κομμάτι της ιδιωτικής οικονομίας με σημαντική κοινωνική προσφορά, θα οδηγηθεί στον μαρασμό και πολλοί εργαζόμενοι στην ανεργία.

Επιπλέον, θα έπρεπε ήδη το αρμόδιο Υπουργείο να δώσει πειστικές απαντήσεις με το ζήτημα της σχολικής στέγης. Οι υφιστάμενες υποδομές δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν τις τρέχουσες ανάγκες των νηπίων που εντάσσονται στην υποχρεωτική εκπαίδευση και τα προβλήματα σε όλη τη χώρα είναι τεράστια. Κατά την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους,  όταν το σύνολο των προνηπίων ενταχθεί, θα απαριθμούν από κοινού με τα νήπια, ένα σύνολο περίπου 180.000 παιδιών, που είναι αδύνατο εκ προοιμίου να το επωμιστεί το υπάρχουν εκπαιδευτικό σύστημα.

Εξάλλου, δεδομένης της αδυναμίας να διατεθούν επιπλέον και ισχυροί πόροι για την επιτυχία του εγχειρήματος, καθώς θα απαιτηθούν νέες κτιριακές υποδομές αλλά και πρόσληψη απαραίτητου προσωπικού, δεν μπορεί να διαφύγει της προσοχής και της επιβεβλημένης κριτικής προς τους σχεδιασμούς του Υπουργείου, η συνεπαγόμενη απώλεια των 55.000 κουπονιών(voucher) διδάκτρων – τροφείων που εξασφάλιζαν μητέρες προνηπίων από το ΕΣΠΑ που θα προκαλέσει αυτή η επιλογή.

Ζήτημα εξάλλου τίθεται και με το χρονικό εύρος των σχεδιαζόμενων παρεχόμενων υπηρεσιών προς τα προνήπια και κατ’επέκταση τους γονείς τους, καθώς οι δημοτικοί και ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί λειτουργούν σχεδόν όλο τον χρόνο και αδιάκοπα κατά τις γιορτές ενώ τα νηπιαγωγεία στο πλαίσιο της υποχρεωτικής εκπαίδευσης όχι.

Δεδομένου ότι χιλιάδες άνθρωποι απασχολούνται στους δημοτικούς και ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς, σοβαρότατο ζήτημα εγείρεται αυτονόητα με το εργασιακό μέλλον αυτών των εργαζομένων.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

  1. Προτίθεστε να προβείτε στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να τεθούν οι επιχειρούμενες αλλαγές εκ νέου από μηδενική βάση σε πλαίσιο διαλόγου και συνεννόησης με τους εμπλεκόμενους φορείς και τους άμεσα ενδιαφερόμενους γονείς όπως επιβάλλεται;
  2. Πώς θα αντιμετωπίσετε τις άμεσες και επείγουσες ανάγκες που θα προκληθούν από την ένταξη των προνηπίων στην υποχρεωτική εκπαίδευση, δεδομένων των μεγάλων ελλείψεων σχολικής στέγης για τα νηπιαγωγεία;
  3.  Ποιος ο σχεδιασμός σας για τις υφιστάμενες δημοτικές δομές που ως τώρα καλύπτουν ενεργά και ικανοποιούν άριστα τις ανάγκες αγωγής, φροντίδας και φύλαξης αυτών των παιδιών;
  4. Τι προτίθεστε να πράξετε σε σχέση με το υφιστάμενο προσωπικό που λειτουργεί και κρατά ζωντανές τις δημοτικές δομές προσφέροντας μεγάλες κοινωνικές υπηρεσίες;