Συζήτηση στη Βουλή για την οδική ασφάλεια

Συζητήθηκε, χθες, 17 Ιουνίου 2016, ημέρα Παρασκευή και ώρα 10.08΄, στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου, στην ολομέλεια, η Ερώτηση του βουλευτή Α Θεσσαλονίκης, υπεύθυνου του Τομέα Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Νέας Δημοκρατίας, κ. Σταύρου Καλαφάτη, για την οδική ασφάλεια.

Διαβάστε, πιο κάτω, τα πρακτικά της συνεδρίασης:
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίαση. Εισερχόμεθα στη συζήτηση των ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ Θα συζητηθούν τέσσερις επίκαιρες ερωτήσεις, ενώ δεν θα συζητηθούν δεκαοκτώ. Εισερχόμεθα τώρα στη συζήτηση των επικαίρων ερωτήσεων που θα απαντηθούν. Προχωρούμε με την δέκατη τέταρτη του δευτέρου κύκλου με αριθμό 859/13-5-2016 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας κ. Σταύρου Καλαφάτη προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με την έλλειψη πολιτικής βούλησης της κυβέρνησης για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, σύμφωνα με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής και του Εθνικού Σχεδίου για το 2020.

Θα απαντήσει η Υφυπουργός κ. Μαρίνα Χρυσοβελώνη.

Έχετε τον λόγο, κ. Καλαφάτη.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κυρία Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το ζήτημα της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας αποτελεί μια μέγιστη προτεραιότητα για πάρα πολλές χώρες της Ευρώπης και θα έπρεπε να είναι στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος και από την πλευρά της ελληνικής Κυβέρνησης.
Δυστυχώς, τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα σε επίπεδο αριθμών και συμβάντων είναι δραματικά υψηλά και μεγάλα, αντιστρόφως ανάλογα με την προσπάθεια και τη μέριμνα την οποία επιδεικνύει ή όφειλε να επιδείξει η Κυβέρνηση γι’ αυτό το πολύ σοβαρό ζήτημα.
Η Ελλάδα παραμένει η χώρα με το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα μεταξύ των παλαιοτέρων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτά είναι στοιχεία που επικαλούμαι από το επίσημο Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο για την Ασφάλεια των Δρόμων.
Ο μέσος όρος των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2015 ήταν 51,5 θάνατοι ανά 1 εκατομμύριο κατοίκους, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην έβδομη χειρότερη θέση μεταξύ των είκοσι οκτώ κρατών μελών, με 74 θανάτους ανά 1 εκατομμύριο κατοίκους, παρουσιάζοντας καλύτερη επίδοση μόνο από συγκεκριμένες χώρες όπως είναι η Βουλγαρία, η Ρουμανία κλπ, με το 31% των θυμάτων να είναι αναβάτες μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών και το 17% πεζοί. Το οικονομικό δε κόστος για κάθε θανατηφόρο ατύχημα στην Ελλάδα είναι 1,5 εκατομμύριο ευρώ, που καταλαβαίνετε ότι είναι ιδιαίτερα υψηλό σε μια χώρα που μαστίζεται από μια τέτοια δυσβάστακτη οικονομική κρίση.
Στρατηγικό στόχο της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την οδική ασφάλεια αποτελεί η μείωση στο μισό του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα από το 2010 ως το 2020, στόχος ο οποίος συμβαδίζει και με αυτόν που τέθηκε από το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα για την περίοδο 2011-2020. Βέβαια, οφείλουμε να αναφέρουμε ότι θέτει ως μέγιστο στόχο για το 2020 τους εξακόσιους σαράντα νεκρούς, ενώ μόνο για το 2015 είχαμε οκτακόσιους ογδόντα νεκρούς.
Το Εθνικό Σχέδιο θέτει ως θεμελιώδη στόχο την ανάπτυξη παιδείας οδικής ασφάλειας, στην οποία η Ελλάδα υπολείπεται έναντι των ευρωπαϊκών κρατών. Να αναφέρω μονάχα ότι ενώ είναι υποχρεωτική στον πρώτο βαθμό εκπαίδευσης στο 71% και στη δεύτερη βαθμίδα στο 43% στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εμείς εδώ δεν το έχουμε ως υποχρεωτικό μάθημα.
Κατόπιν αυτών και βάση του γεγονότος ότι δεν έχουν συσταθεί τα αρμόδια όργανα που προβλέπονται, όπως είναι η διυπουργική επιτροπή για την οδική ασφάλεια αλλά και η αντίστοιχη ειδική γραμματεία, θα ήθελα να ρωτήσω τον κύριο Υπουργό εάν τίθεται στις άμεσες κυβερνητικές προτεραιότητες η εφαρμογή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας για την περίοδο 2011-2020, αλλά και η συμμόρφωση της χώρας μας προς τη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την οδική ασφάλεια με ορίζοντα το 2020 και βεβαίως εάν θα συσταθεί εκ νέου η Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας και η αντίστοιχη Ειδική Γραμματεία με στόχο τον συντονισμό της εφαρμογής των προγραμμάτων, όπως είναι η εκπαίδευση για την οδική ασφάλεια.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Ευχαριστώ.

Τον λόγο έχει η κ. Χρυσοβελώνη.

ΜΑΡΙΝΑ ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων):

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Ευχαριστώ για την ερώτηση, κύριε Βουλευτά, ειλικρινά, γιατί μου δίνετε την ευκαιρία να αναφερθώ σε ένα θέμα το οποίο με έχει απασχολήσει από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα τα καθήκοντα μου εδώ και τέσσερις μήνες περίπου.
Είναι, λοιπόν, γεγονός ότι, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν στις επιδόσεις των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα οποία και εσείς αναφερθήκατε, η Ελλάδα κατέχει δυστυχώς μία από τις υψηλότερες θέσεις σε ποσοστά θανάτων ανά εκατομμύριο κατοίκων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, παρουσιάζοντας ωστόσο μια ελαφρά μείωση κατά τα έτη 2014-2015.

Το στρατηγικό σχέδιο στο οποίο αναφερθήκατε, κύριε Βουλευτά, αποτελεί πράγματι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο της πολιτείας για τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και αναφέρεται σε δράσεις όλων των εμπλεκομένων φορέων που θα καταστήσουν εφικτή τη μείωση των νεκρών από τα οδικά ατυχήματα το 2020 κατά ένα ποσοστό 50% σε σχέση με το 2010.
Σ’ αυτό, λοιπόν, κωδικοποιούνται τα προγράμματα και οι δράσεις οδικής ασφάλειας σε έξι τομείς. Πρώτον, την εκπαίδευση της οδικής ασφάλειας. Δεύτερον, την επιτήρηση της κυκλοφορίας. Τρίτον, τους ασφαλείς χρήστες της οδού. Τέταρτον, την ασφαλή οδική υποδομή. Πέμπτον, τα ασφαλή οχήματα και, έκτον, την άμεση βοήθεια στους παθόντες.
Με την ερώτησή σας ρωτάτε εάν τίθεται στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-Ανεξαρτήτων Ελλήνων και κατ’ επέκταση του Υπουργείου μας η εφαρμογή αυτού του εθνικού σχεδίου.
Κύριε Βουλευτά, σας ενημερώνω ότι το εφαρμόζουμε ήδη. Βρισκόμαστε, λοιπόν, τώρα στην προσπάθεια διατήρησης αλλά και ενίσχυσης των καλών πρακτικών, με όραμα και συνέπεια, εντάσσοντας πραγματικά την οδική ασφάλεια υψηλά στην κοινωνική ατζέντα.
Συγκεκριμένα στον τομέα των υποδομών θα σας αναφέρω τα εξής έργα παραχώρησης που περιλαμβάνονται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου μας. Θα σας πω στην συνέχεια γιατί τα επικαλούμαι.
Πρώτον, αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ Μαλιακός- Κλειδί. Το 2007 υπήρχαν έντεκα θανατηφόρα ατυχήματα και το 2015 υπήρχαν τρία.
Αυτοκινητόδρομος Ολυμπία Οδός ΑΕ Κόρινθος-Πάτρα με εικοσιπέντε θανατηφόρα ατυχήματα το 2007 και οκτώ το 2015.
Ιονία οδός είναι υπό κατασκευή, τμήμα της οποίας, δηλαδή η παράκαμψη Αγρινίου-Άρτας, έχει ήδη δοθεί.
Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα καθώς και Λεύκτρο-Σπάρτη, πλην της περιμετρικής οδού Καλαμάτας, έχουν ήδη ολοκληρωθεί.
Όπως, λοιπόν, καταλαβαίνετε, ολοκληρώνονται έργα πάρα πολύ σημαντικά σε ενάμιση χρόνο δική μας διακυβέρνησης, τα οποία δυστυχώς επί της δικής διακυβέρνησης είχαν βαλτώσει.
Όλα τα ανωτέρω έργα αυτοκινητοδρόμων που απαριθμούνται τελείως ενδεικτικά, τα οποία έχουν ήδη δοθεί στην κυκλοφορία, καθώς και τα υπόλοιπα τμήματα τα οποία θα έχουν δοθεί μέχρι τον Μάρτιο του 2017, όπως καταλαβαίνετε, θα βελτιώσουν σημαντικά την οδική ασφάλεια των χρηστών στο εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας μας.
(Στο σημείο αυτό χτυπάει προειδοποιητικά το κουδούνι λήξης της ομιλίας της κυρίας Υφυπουργού)
Θα μου δώσετε λίγο χρόνο από τη δευτερολογία, κύριε Πρόεδρε.
Επίσης, στο πλαίσιο εναρμόνισης με την Οδηγία 2008/96 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το Υπουργείο μας διαμόρφωσε ένα σχέδιο δράσεων βελτίωσης οδικής ασφάλειας οδικών υποδομών, διακριτών δράσεων σχεδιασμού για το εθνικό και το επαρχιακό δίκτυο όλης της χώρας, του οποίου τη διαχείριση έχει αναθέσει στην Εγνατία Οδό ΑΕ. Η υλοποίηση του προγράμματος ολοκληρώθηκε επιτυχώς από το τέλος ήδη του 2015. Οι μελέτες είναι εγκεκριμένες και συνοδεύονται από αναλυτικά τεύχη δημοπράτησης για κάθε μια επικίνδυνη θέση, με αποτέλεσμα να μπορούν άμεσα να υλοποιηθούν κατασκευαστικά μόλις εξασφαλιστεί η σχετική χρηματοδότηση.
Ένα από τα σοβαρότερα πλεονεκτήματα του προγράμματος αυτού είναι η ευελιξία του, καθώς μπορεί να προσαρμοστεί στα δεδομένα των διαθέσιμων κονδυλίων χρηματοδότησης, δεδομένου ότι μπορούν να χρηματοδοτηθούν από μία ως και περισσότερες θέσεις ή τμήματα ανά νομό η περιφέρεια. Ωστόσο, όπως κι εσείς πολύ σωστά το είπατε, νομίζω ότι αυτό που παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια, στην οδική κυκλοφορία είναι πρωτίστως το θέμα της παιδείας. Και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο είμαστε ήδη σε μια πάρα πολύ στενή συνεργασία με το αντίστοιχο Υπουργείο για την προώθηση δράσεων που αφορούν στον χρήση της οδού, δηλαδή στον οδηγό, στον επιβάτη και τον πεζό.
Μεταξύ των δράσεων είναι οι εξής: Πρώτον, η συμμετοχή και η διοργάνωση ημερίδων, συνεδρίων και σεμιναρίων. Δεύτερον, η ανάπτυξη εκπαιδευτικών εγχειριδίων. Τρίτον, η αναμόρφωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Τέταρτον, η ανάπτυξη νέων εγχειριδίων υποψηφίων οδηγών. Πέμπτον, η υλοποίηση ευρωπαϊκών έργων. Αναφέρομαι στο HEROES και στο e-Call. Έκτον, η ανάπτυξη λογισμικών εφαρμογών εκπαίδευσης οδηγών και διαχείρισης οδικής ασφάλειας, ανάπτυξη και λειτουργία ηλεκτρονικής ακαδημίας οδήγησης, η λεγόμενη e-drive academy. Έβδομον, πλήρης εισαγωγή του μαθήματος της οδικής ασφάλειας στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Βέβαια εδώ, κύριε Βουλευτά, έχω ένα ερώτημα. Πώς εσείς επί τριάντα ολόκληρα χρόνια της δικής σας διακυβέρνησης δεν είχατε ποτέ σκεφτεί να υπάρξει κάποιος σχεδιασμός και κάποια συνέργεια με το Υπουργείο Παιδείας;
(Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξης της ομιλίας της κυρίας Υφυπουργού)
Κλείνω, κύριε Πρόεδρε.
Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό είναι ότι έχουν ήδη ξεκινήσει οι συνεδριάσεις της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής αναθεώρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως ανασυγκροτήθηκε με την υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου Δ4Β/56341/8777/9-12-2015 Υπουργική Απόφαση.

Τώρα η Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, στην οποία αναφερθήκατε, σας υπενθυμίζω ότι συστάθηκε για πρώτη φορά το 2010, επανασυστάθηκε το 2014, οπότε και συνεδρίασε τότε μία και μοναδική φορά.
Αυτό, λοιπόν, κύριε Βουλευτά, συνηγορεί στην άποψη ότι τόσο η Διυπουργική Επιτροπή, όσο και το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο δυστυχώς είναι πολυπληθέστατο και θα το αναμορφώσουμε, πρέπει να καταστούν ευέλικτες και λειτουργικές δομές, να αποκτήσουν νέα εργαλεία συντονισμού και άσκησης πολιτικής, όπως είναι η κατανομή των διαθέσιμων πόρων.
Πάντως, ειλικρινά -και κλείνω με αυτό- προκαλεί πάρα πολύ μεγάλη απορία το ενδιαφέρον και η αγωνία που εκδηλώνεται για την Διυπουργική Επιτροπή, όταν στα τέσσερα χρόνια της δικής σας διακυβέρνησης η συγκεκριμένη Επιτροπή συνεδρίασε μία και μοναδική φορά.
Εν πάση περιπτώσει, σκοπός της Κυβέρνησης, εφόσον μας υποβάλλετε το σχετικό ερώτημα, είναι η άμεση ενεργοποίησή τους, προκειμένου να διαμορφωθεί ολιστικά η πολιτική οδική ασφάλεια της χώρας.
Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Κύριε Καλαφάτη, έχετε τον λόγο για τρία λεπτά.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ: Ευχαριστώ πολύ.

Φοβάμαι, κυρία Υπουργέ, ότι δεν με καλύψατε καθόλου στην απάντησή σας. Καταρχάς, να πω ότι η κασέτα την οποία χρησιμοποιείτε περί τριάντα χρόνων της προηγούμενης διακυβέρνησης δεν έχει πλέον ακροατές, ακούγεται πολλές φορές πολύ καλά στα αυτιά των πολιτών, αλλά δεν έχει κανένα αποτέλεσμα τελικά, ξέρετε. Και επειδή έχει φθαρεί αυτή η κασέτα, αυτό το σύνθημα έχει πλέον χάσει και την αποτελεσματικότητα, δεν λέει τίποτα. Και μάλιστα την στιγμή που εσείς η ίδια ομολογείτε ότι υπάρχει ένα σχέδιο σε εφαρμογή που ξεκινάει από το 2011 και επεκτείνεται μέχρι το 2020.
Άρα, εκ των πραγμάτων αναιρείτε εσείς η ίδια με τον λόγο σας και με τα επιχειρήματά σας αυτό που πάτε να μας πείτε ότι εμείς δεν κάναμε τίποτα τριάντα χρόνια. Βεβαίως, εσείς επίσης είπατε και ομολογήσατε ότι, εκτός από το γεγονός ότι το πρόγραμμα το οποίο είναι σε ισχύ εκπονήθηκε και τέθηκε σε εφαρμογή επί διακυβέρνησης ουσιαστικά άλλης, αλλά συνεχίστηκε από εμάς, πάντως υπήρχε μια σταθερή πορεία, είναι και το ζήτημα βεβαίως της Διυπουργικής Επιτροπής που συστάθηκε το 2000, για να είμαστε ακριβείς. Σωστά είπατε το 2010 και μετά το 2014. Μάλιστα, συνεδρίασε υπό τον τέως Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον κ. Κάρολο Παπούλια, και συστήνοντας βεβαίως και το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας το 2010. Άρα, σε επίπεδο εφαρμογής και μέριμνας από την πλευρά των δικών μας κυβερνήσεων αποδεικνύεται έμπρακτα το ενδιαφέρον για ένα τόσο ζωτικό θέμα.
Σε σχέση με τα προγράμματα που αφορούν την επιτήρηση της κυκλοφορίας, την οδική ασφάλεια, την ασφαλή οδική υποδομή, βεβαίως αποτελούν κομμάτια του εθνικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια. Μόνο που εκεί πέρα, ξέρετε, δεν μπορούν να μείνουν σε επίπεδο μονάχα μιας ονοματολογίας ή θεματολογίας. Θα πρέπει να υπάρξει δουλειά. Και εκεί πέρα, όταν υπάρχει δουλειά, υπάρχει ένα πρόβλημα στην Κυβέρνηση. Παρεμπιπτόντως, η Κυβέρνηση υπήρχε και προτού έρθετε εσείς Υπουργός, που ήρθατε στους τέσσερις μήνες. Άρα, αξιολογείται, κρίνεται η Κυβέρνηση από εμάς, από την Αντιπολίτευση, γενικά στο πρόσωπό σας βέβαια.
Θέλω να σας πω λοιπόν ότι, όταν ακούτε δουλειά, υπάρχει ένα πρόβλημα στην Κυβέρνηση, γιατί αυτά τα προγράμματα στα οποία αναφερθήκατε θα έπρεπε να εφαρμοστούν σε εθνικό, σε περιφερειακό και σε τοπικό επίπεδο, κάτι το οποίο προϋποθέτει και απαιτεί συστηματική συνεργασία, συντονισμό κάθετα και οριζόντια, οριζόντια σε σχέση με τα άλλα συναρμόδια Υπουργεία και βεβαίως και κάθετα ώστε να μπορέσει να φτάσει το περιεχόμενο των προγραμμάτων αυτών τελικά στον ίδιο τον πολίτη.
Θα ήθελα να πω, βεβαίως, ότι υπάρχει και μια σειρά άλλων ανησυχητικών ευρημάτων, τα οποία έχουν κατατεθεί στη Βουλή από γνωστό αυτοκινητιστή, που τον ξέρει όλη η Ελλάδα, τα οποία είναι επίσης καταλυτικά. Θα αναφέρω μονάχα ότι σε έναν χρόνο περίπου είχαμε χίλιους εξακόσιους νεκρούς και είκοσι χιλιάδες τραυματίες σε τροχαία ατυχήματα. Και ενώ σε όλες τις χώρες είχαμε μείωση τροχαίων ατυχημάτων από 20% έως ακόμη και 99%, στη Σουηδία παραδείγματος χάρη, στην Ελλάδα είχαμε αύξηση κατά 60% με τον συνδυασμό ποιότητας δρόμων και επικίνδυνων οδηγών να μας κατατάσσει, όπως ακούστηκε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, στην τελευταία θέση των είκοσι οκτώ της Ευρωπαϊκής Ένωσης από πλευράς οδικής ασφάλειας.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Κλείνω και αναφέρομαι στο ζήτημα των μελετών. Δεν ξέρω αν αναφέρεστε σε μελέτες οι οποίες ουσιαστικά θα αφορούν κάθε νομό ξεχωριστά ή στους μεγάλους νομούς θα πρέπει να γίνονται και δύο μελέτες.

Ρωτώ, όμως, και θέλω να μάθω, παραδείγματος χάρη, αν έχουν ολοκληρωθεί αυτές οι μελέτες, αν υπάρχουν ή δεν υπάρχουν –κάνατε μια αναφορά- κι αν υπάρχει και πρόβλεψη στο ΕΣΠΑ -γιατί αυτή είναι μια έμπρακτη απόδειξη της μέριμνας και του ενδιαφέροντος της Κυβέρνησης για την οδική ασφάλεια- για τη χρηματοδότηση και την υλοποίηση των προγραμμάτων αυτών.
Κυρία Υπουργέ, ξέρετε ότι υπάρχουν ζητήματα, όπως είναι το θέμα της οδικής ασφάλειας, τα οποία ενδεχομένως να μην είναι στον σκληρό πυρήνα της πολιτικής αντιπαράθεσης. Σίγουρα, όμως, αυτό το πολύ ευαίσθητο σημείο, που είναι, αν θέλετε, μια σύγχρονη γενοκτονία εις βάρος των Ελλήνων, δεν αποτελεί πεδίο κατασκευής εχθρών για την Κυβέρνηση, κάτι το οποίο αποτελεί μια προσφιλή, κλασσική μέθοδο της Κυβέρνησης για άλλα ζητήματα, τα οποία ουσιαστικά δεν έχουν καμία σχέση με ένα τόσο ευαίσθητο και λεπτό θέμα, όπως είναι αυτό της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.
Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Ευχαριστώ.
Κυρία Υφυπουργέ, έχετε τον λόγο για τρία λεπτά.

ΜΑΡΙΝΑ ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ (Υφυπουργός υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Κύριε Βουλευτά, σας άκουσα πάρα πολύ προσεκτικά.

Θέλω να ξέρετε ότι σε καμία περίπτωση δεν ήρθα εδώ με τη διάθεση της αντιπαράθεσης, γιατί πραγματικά θεωρώ ότι το θέμα της οδικής ασφάλειας είναι ένα θέμα το οποίο αφορά όλους μας και είναι ένα θέμα το οποίο πρέπει να το αντιμετωπίζουμε πάνω από κόμματα και πέρα από οποιεσδήποτε πολιτικές αντιπαραθέσεις.
Αυτά στα οποία αναφέρθηκα, κάνοντας αναφορά στην περίοδο της δικής σας διακυβέρνησης, αποτελούν απλώς κάποιες διαπιστώσεις, χωρίς όμως καμία απολύτως διάθεση αντιπαράθεσης, γιατί πραγματικά θεωρώ ότι το έργο της οδικής ασφάλειας είναι ένα έργο το οποίο εξελίσσεται –ή μάλλον έτσι πρέπει να συμβαίνει- κατά τη διάρκεια κάθε κυβερνητικής θητείας, είναι δηλαδή ένα πρόγραμμα το οποίο είναι δυναμικά εξελισσόμενο μέσα στον χρόνο.
Η στόχευση, λοιπόν, της Κυβέρνησης, φαντάζομαι θα το καταλάβατε από όσα είπα, είναι πραγματικά να μπορέσει να επενδύσει και να πετύχει την αναστροφή αυτού του κλίματος, το οποίο είναι αρνητικό προς το παρόν, ώστε να μπορέσει να δημιουργηθεί μια νέα αντίληψη για την οδική ασφάλεια, η οποία θα προκαλέσει και θα επιφέρει μια οριστική αλλαγή επί τα βελτίω της σημερινής κατάστασης που επικρατεί στη χώρα μας.
Σε αυτό, λοιπόν, το πλαίσιο εντάσσεται και η σχετική πολύ αναλυτική παρέμβαση την οποία έκανα στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας που λειτουργεί στη Βουλή, στην οποία κι εσείς αναφερθήκατε προηγουμένως, αλλά και η πάρα πολύ δυναμική παρουσία και εκπροσώπηση της χώρας στο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών και Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου παρέστην και εκπροσώπησα την ελληνική Κυβέρνηση και το Υπουργείο, το οποίο έλαβε χώρα στο Άμστερνταμ, όπως στη συνέχεια και στην Υπουργική Σύνοδο του Διεθνούς Φόρουμ Μεταφορών, η οποία έλαβε χώρα πριν από λίγο καιρό στη Λειψία, με σκοπό την ανάδειξη –και θεωρώ ότι αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό- νέων μοντέλων μεταφοράς που στόχο έχουν την ενίσχυση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας, όπως αυτά είναι τα ευφυή συστήματα μεταφορών.
Από εκεί και πέρα, στα όσα πιο εξειδικευμένα θέματα αναφερθήκατε, θέλω να σας πω ότι εγώ προσωπικά, ως έχουσα το χαρτοφυλάκιο των μεταφορών, θα είμαι πάντα στη διάθεσή σας, οποτεδήποτε θελήσετε, να σας δώσω και συγκεκριμένα στοιχεία και συγκεκριμένες απαντήσεις γι’ αυτά στα οποία αναφερθήκατε όσον αφορά τις χρηματοδοτήσεις από το ΕΣΠΑ κλπ.
Θα είμαι πάντοτε στη διάθεσή σας, όπως θα είμαι και στη διάθεση του οποιουδήποτε Βουλευτή θελήσει την οποιαδήποτε συνεργασία στο θέμα της οδικής ασφάλειας, γιατί πραγματικά, κύριε Βουλευτά, πιστεύω ότι για να μπορέσουμε να έχουμε θετικά αποτελέσματα στην οδική ασφάλεια, πρέπει να υπάρχει σύμπραξη και συνεργασία.
Κλείνοντας, θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι στην παρουσία την οποία είχα στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής διέγνωσα με πολύ μεγάλη χαρά ότι πράγματι υπάρχει αυτή η βούληση από όλες τις πτέρυγες του ελληνικού Κοινοβουλίου.
Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Σας ευχαριστώ και εγώ, κυρία Χρυσοβελώνη.