«Ανεπίδεκτοι μαθήσεως εμφανίζονται οι υπεύθυνοι της πορείας κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης μετά τα ευρωπαϊκά “καμπανάκια” για τις καθυστερήσεις και την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ για το θέμα των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου, που κατέδειξε τον άσκοπο χαρακτήρα των σχετικών ενεργειών του Δήμου. Συνεχίζουν να μεθοδεύουν εν κρυπτώ νέα τελεσμένα, με άγνωστη επίπτωση για την προοπτική έγκαιρης ολοκλήρωσης του μεγαλύτερου και πλέον πολύπαθου έργου της πόλης.»
Τα παραπάνω τονίζει ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, ο οποίος κατέθεσε και σχετική ερώτηση στη Βουλή, με αφορμή πληροφορίες για επικείμενη συνεδρίαση του ΚΑΣ, που θα εξετάσει νέα κοινή πρόταση των συναρμόδιων υπουργείων (Υποδομών και Πολιτισμού), του Δήμου Θεσσαλονίκης και της “Αττικό Μετρό ΑΕ” για το ζήτημα της κατασκευής του 13ου Σταθμού της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης (Βενιζέλου) και της ανάδειξης των αρχαίων ευρημάτων.
«Οι ηγεσίες των συναρμόδιων υπουργείων, του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Αττικό Μετρό ΑΕ, επιμένουν να διαβουλεύονται εν κρυπτώ και να προωθούν σχέδια ανάδειξης των αρχαιοτήτων προς εξέταση από το ΚΑΣ, ερήμην θεσμικών παραγόντων -όπως το Δημοτικό Συμβούλιο- και των πολιτών της Θεσσαλονίκης», προσθέτει ο κ. Καλαφάτης. «Και το κάνουν αυτό σε μια χρονική συγκυρία κρίσιμη για το μέλλον της χρηματοδότησης του έργου, ενώ έχουν αποδείξει ότι δεν αξίζουν της εμπιστοσύνης που θα τους επέτρεπε να φέρνουν την πόλη προ τετελεσμένων χωρίς προηγούμενο ουσιαστικό διάλογο. Τους καλούμε να δημοσιοποιήσουν άμεσα τα στοιχεία της πρότασης και της τεχνικής μελέτης που θα υποβληθεί στο ΚΑΣ, καθώς και τα στοιχεία της στατικής μελέτης, αν αυτή υπάρχει.»
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ
ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΡ.ΠΡΩΤ. 1734 /5/12/16 ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ
- Υποδομών και Μεταφορών
- Πολιτισμού και Αθλητισμού
ΘΕΜΑ: Προώθηση προς έγκριση από το ΚΑΣ άγνωστης στο κοινό και σε θεσμικούς παράγοντες της Θεσσαλονίκης τεχνικής μελέτης για την ανάδειξη αρχαιοτήτων που βρέθηκαν στο έργο κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Mετά τη συναπόφαση των αρμόδιων Υπουργείων, της Αττικό Μετρό Α.Ε. και του Δήμου Θεσσαλονίκης να προχωρήσουν σε κατάθεση κοινής πρότασης προς το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (Κ.Α.Σ) για το ζήτημα της κατασκευής του 13ου Σταθμού της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης(Βενιζέλου) και της ανάδειξης των αρχαίων ευρημάτων που έφεραν στο φως οι τεχνικές εργασίες, επίκειται συνεδρίαση του Κ.Α.Σ προκειμένου να αποφανθεί επί του κρίσιμου αυτού θέματος.
Είναι αυτονόητο ότι το Κ.Α.Σ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, πρόκειται να επεξεργαστεί μόνο το μέρος εκείνο της κοινής πρότασης που αφορά στην ανάδειξη των αρχαιοτήτων, χωρίς να υπεισέλθει ούτε σε εξέταση ούτε προπάντων σε έγκριση των τεχνικών πτυχών της πρότασης που έχει, διαμορφωθεί.
Είναι συνεπώς αυτονόητο πως οι εμπλεκόμενοι φορείς θα έπρεπε εγκαίρως και πριν την ορισθείσα για τις 24 Ιανουαρίου 2017 συνεδρίαση του Κ.Α.Σ να ενημερώσουν τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, που ταλαιπωρούνται από τις εξουθενωτικές παλινωδίες τους.
Οφείλουν άμεσα να ενημερώσουν τους Θεσσαλονικείς και τους φορείς της πόλης για την τεχνική μελέτη που συνοδεύει την πρόταση ανάδειξης επί της οποίας και θα αποφασίσει το Κ.Α.Σ την προσεχή εβδομάδα.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί
- Προτίθεστε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες άμεσα ώστε τα βασικά και κύρια μέρη της τεχνικής μελέτης που έχει εκπονηθεί από την υπεύθυνη ομάδα εργασίας, όπως η ύπαρξη αρχιτεκτονικής και στατικής μελέτης για την κατασκευή του Σταθμού, να έλθουν προς γνώση κάθε ενδιαφερόμενου πολίτη και φορέα της Θεσσαλονίκης;
- Ποιο είναι το ακριβές περιεχόμενο της αρχιτεκτονικής, αλλά κυρίως της στατικής μελέτης για την κατασκευή του σταθμού, που εμπεριέχεται στην πρόταση που σκοπεύουν Κυβέρνηση και Δήμος να καταθέσουν άμεσα στο ΚΑΣ;