ΔΗΛΩΣΗ ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΛΑΦΑΤΗ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

“Θέλουμε και μετρό και αρχαία το συντομότερο δυνατό με το χαμηλότερο κόστος”

Η απόφαση της Κυβέρνησης Μητσοτάκη υπαγορεύτηκε από την ανάγκη να έχουμε, το συντομότερο δυνατό, με το χαμηλότερο κόστος, τόσο τα αρχαία, όσο και την πλήρη λειτουργία του μετρό. Αλλά και για να αποτρέψουμε απαιτήσεις αποζημιώσεων από την Κομισιόν εάν το έργο δεν ολοκληρωνόταν μέχρι τον Μάρτιο 2025.

Μόλις τον περασμένο Αύγουστο, η ίδια η κοινοπραξία, με έγγραφό της προς την Αττικό Μετρό, ανέφερε πως «δεν ευσταθεί ότι το έργο θα ολοκληρωθεί και θα λειτουργήσει το 2020» και τόνιζε ότι «ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου είναι άγνωστος». Ενώ ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό μετέθετε για το 2024 την ολοκλήρωση του συνόλου του έργου.  Είναι προφανές ότι από τα τέλη του 2020 –σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της προηγούμενης διοίκησης και της τότε Κυβέρνησης- θα είχαμε σε λειτουργία ένα μετρό ημιτελές και «κολοβό».

Αντίθετα, με την απόφαση της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιολογικών ευρημάτων, το μετρό μπορεί να λειτουργήσει ενιαίο και στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023. Λύση που είχε εφαρμοσθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση για τα ευρήματα στο σταθμό Αγία Σοφία, όπως και παλαιότερα για το Μετρό της Αθήνας.

Σε αυτό, άλλωστε, το συμπέρασμα είχαν καταλήξει και οι φορείς της πόλης οι οποίοι ανακοίνωσαν ότι «η ενδεδειγμένη, ταχύτερη και οικονομικότερη λύση για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων, είναι η μέθοδος της απόσπασης και επανατοποθέτησής τους”. Την ίδια άποψη –σύμφωνα με έρευνα- έχει και η πλειονότητα των συμπολιτών μας, καθώς οι 7 στους 10 ζητούν να προχωρήσει η λύση που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση.

Αυτά είναι τα δεδομένα. Θέλουμε και μετρό και αρχαία το συντομότερο δυνατό με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Και αυτή είναι η λύση που προωθείται.

Τούτων δοθέντων όσοι επιδιώκουν το διχασμό της τοπικής κοινωνίας ας γνωρίζουν ότι ματαιοπονούν.