Εμπόδια στην ελληνική εκπαίδευση για χιλιάδες Ελληνόπουλα

«Προχωρώντας σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις ελληνικών σχολείων στη Γερμανία, χωρίς την παραμικρή συνεννόηση με τις πολυπληθείς ελληνικές κοινότητες, η κυβέρνηση διά των εντεταλμένων της, καθιστά προβληματική για χιλιάδες Ελληνόπουλα, παιδιά μεταναστών, την πρόσβαση στην ελληνική εκπαίδευση. Καμία έκπληξη, για μια κυβέρνηση που επιδεικνύει ιδεολογική αλλεργία, απέναντι στην διατήρηση της επαφής των Ελλήνων με τα στοιχεία της πολιτισμικής τους ταυτότητας: Γλώσσα, Ορθοδοξία, ιστορία…»

Τα παραπάνω υπογραμμίζει ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης, που με νέα ερώτηση στη Βουλή, προς τον αρμόδιο υπουργό, καταγγέλλει την ουσιαστική αποδόμηση της ελληνικής παιδείας των ομογενών στη Γερμανία, με συγχωνεύσεις και καταργήσεις ελληνικών σχολικών μονάδων που αποφασίζονται την ώρα που ο αριθμός των ελληνικών οικογενειών που μεταναστεύει εκεί, μεγαλώνει.

Ο κ. Καλαφάτης επικαλείται με τη σειρά του τις καταγγελίες σχολικών επιτροπών ελληνικών κοινοτήτων, όπως αυτής του Μονάχου, που περιγράφει χαρακτηριστικά την κατάργηση του 4ου Δημοτικού Σχολείου «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ» και τη συγχώνευση/ συστέγαση του 2ου Γυμνασίου με το 1ο Γυμνάσιο Μονάχου στο κτίριο που συστεγάζεται το 1ο Γυμνάσιο με το υπό κατάργηση 4ο Δημοτικό Σχολείο, επισημαίνοντας ότι δυσχεραίνεται έτσι η πρόσβαση χιλιάδων παιδιών στην ελληνική εκπαίδευση.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ TΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

ΠΡΟΣ  ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΑΠ 124/4-10-2017

ΘΕΜΑ: «Καταργήσεις και συγχωνεύσεις ελληνικών σχολείων στο Μονάχο – Μεγάλες ελλείψεις διδακτικού προσωπικού στα ελληνικά σχολεία της Γερμανίας»

Αναστάτωση έχουν προκαλέσει οι αποφάσεις που έλαβε ο Συντονιστής Εκπαίδευσης Μονάχου για την κατάσταση των σχολικών μονάδων στις οποίες φοιτούν ελληνόπουλα ερήμην των σχολικών επιτροπών τους.

Όπως καταγγέλει η Σχολική Επιτροπή του 1ου Γυμνασίου Μονάχου σε επιστολή της στους αρμόδιους φορείς, ο Συντονιστής Εκπαίδευσης, χωρίς συνεννόηση και εκτός πλαισίου διαλόγου με τα νομίμως εκλεγμένα θεσμικά όργανα εκπροσώπησης των ενδιαφερομένων μαθητών και των γονέων τους, αποφάσισε κατά μόνας την κατάργηση και συγχώνευση σχολικών μονάδων.

 Συγκεκριμένα αποφάσισε την κατάργηση του 4ου Δημοτικού Σχολείου «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ», μετακινώντας αναγκαστικά τους μαθητές στο 5ο Δημοτικό Σχολείο «ΣΩΚΡΑΤΗΣ» και τη συγχώνευση/ συστέγαση του 2ου Γυμνασίου με το 1ο Γυμνάσιο Μονάχου στο κτίριο πο συστεγάζεται το 1ο Γυμνάσιο με το υπό κατάργηση 4ο Δημοτικό Σχολείο.

Το εν λόγω δημοτικό σχολείο βρίσκεται στο ΒΔ Μόναχο, περιοχή όπου κατοικούν οι περισσότεροι Έλληνες της πόλης και προφανώς εξυπηρετεί αυξημένες ανάγκες σε σχέση με το δημοτικό σχολείο όπου θα υποχρεωθούν να μετακινούνται σε εκ διαμέτρου αντίθετη περιοχή της πόλης, στο ΝΑ Μόναχο.

Εξάλλου, η ορθή παιδαγωγικά επιλογή, όχι μόνον για γεωγραφικούς λόγους, θα ήταν η διαφύλαξη και δημιουργία ολοκληρωμένων και αυτοτελών σχολικών μονάδων, όπως προκρίνει και η Σχολική Επιτροπή του 1ου Γυμνασίου Μονάχου, δηλαδή η συστέγαση δημοτικού σχολείου και γυμνασίου σε ένα κτίριο.

Η ανεξήγητη απόφαση του Συντονιστή Εκπαίδευσης που πάρθηκε χωρίς να ληφθούν υπόψη κρίσιμες διαστάσεις του ζητήματος, όπως τα επιπρόσθετα προβλήματα στη μετακίνηση και την ταλαιπωρία των μαθητών, την επιβάρυνση των γονέων καθώς και η αντιπαιδαγωγική επιλογή της κατάργησης αυτοτελών και ολοκληρωμένων σχολικών μονάδων, γεννά πολλά ερωτηματικά.

Επιπρόσθετα, καθολικά οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων ελληνικών σχολείων που εδρεύουν σε πόλεις των γερμανικών κρατιδίων, θέτουν επανειλημμένα και επιτακτικά πλέον με δραματικό τόνο τα ζήτημα της τραγικής κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει οι εκπαιδευτικές μονάδες λόγω των μεγάλων ελλείψεων διδακτικού προσωπικού βασικότατων ειδικοτήτων.

Αδικαιολόγητες μάλιστα καθυστερήσεις παρατηρούνται στην στελέχωση των εκπαιδευτικών μονάδων με διδάσκουσες/διδάσκοντες που έχει εγκριθεί η τοποθέτησή τους με αποτέλεσμα ήδη η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων να παρεμποδίζεται.

Όλη η μαθησιακή διαδικασία τίθεται εν αμφιβόλω και χιλιάδες ελληνόπουλα που ολοένα αυξάνονται, δεδομένης της αθρόας μετεγκατάστασης στη Γερμανία χιλιάδων ελλήνων μεταναστών στα χρόνια της κρίσης, αδυνατούν να λάβουν την ελληνική εκπαίδευση που επιθυμούν και δικαιούνται.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

  1. Προτίθεστε να επανεξετάσετε τη συγκεκριμένη προβληματική απόφαση ώστε να τεθεί εκ νέου σε συζήτηση η εξεύρεση αποδεκτής λύσης από όλη την ελληνική κοινότητα του Μονάχου, που θα προστατεύει τα συμφέροντα των μαθητών και των γονέων τους;
  2. Προτίθεστε να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε όλα τα εν λειτουργία ελληνικά σχολεία και αυτά που ενδεχομένως επιβάλλεται από τις περιστάσεις να επαναλειτουργήσουν να στελεχωθούν επαρκώς με διδακτικό προσωπικό;