Ερώτηση  Καλαφάτη για τον Προαστιακό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας

Την πρόθεση του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, για τη δημιουργία προαστιακού σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης – Γιαννιτσών – Σκύδρας – Έδεσσας με επέκταση στην Αριδαία, έργο για το οποίο υπάρχει προκαταρκτική μελέτη από το 2008, ζητά να μάθει με ερώτησή του προς τον αρμόδιο υπουργό, ο βουλευτής Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρος Καλαφάτης.

Στην ερώτησή του επισημαίνει ότι οι τεχνικές δυσκολίες του έργου είναι μικρές, αφού στην υπάρχουσα γραμμή θα προστεθεί άλλη μία μήκους μόλις 40 χιλιομέτρων, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 160 εκ. ευρώ περίπου, συμπεριλαμβανομένου του κόστους κατασκευής 4 νέων σταθμών, κάτι που το καθιστά ιδιαίτερα συμφέρον και με υψηλά ανταποδοτικά οφέλη, την ώρα που η σιδηροδρομική σύνδεση των Γιαννιτσών αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων και των φορέων της περιοχής εδώ και μια δεκαετία.

«Η επέκταση αυτή αποτυπώθηκε σε προκαταρκτική μελέτη που έγινε το 2008, με πρωτοβουλία του ΟΣΕ και διαπιστώθηκε ότι μια τέτοια σιδηροδρομική σύνδεση θα συμβάλλει, πέρα από τη μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων σε πολύ πιο σύντομο χρόνο, στη μείωση του κόστους διακίνησης των αγροτικών προϊόντων της Πέλλας, στην ενίσχυση των συνδεόμενων περιοχών με οφέλη σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο και στην ασφάλεια των μετακινήσεων. Σήμερα, η σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Έδεσσα και Φλώρινα γίνεται με την υπάρχουσα συμβατική γραμμή που διέρχεται από το Πλατύ, τη Βέροια, τη Νάουσα και τη Σκύδρα και διαρκεί 1 ώρα και 40’, αφού διανύσει ένα τόξο 122 χιλιομέτρων, αποκλείοντας μάλιστα από τη σύνδεση την πυκνοκατοικημένη περιοχή των Γιαννιτσών», τόνισε ο κ. Καλαφάτης.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης σε μορφή word

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΛΑΦΑΤΗ ΓΙΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ 12062015