Η κυβέρνηση μαλώνει …με τον καθρέφτη της, για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης!

Την ανησυχία του για απρόβλεπτες καθυστερήσεις στη διαδικασία αναπτυξιακής αξιοποίησης του  λιμανιού της Θεσσαλονίκης για την πόλη και για την εθνική οικονομία, εξέφρασε ο Βουλευτής Α΄ περιφέρειας Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, μετά τη σημερινή συζήτηση στη Βουλή, της επίκαιρης ερώτησής που κατέθεσε για την πορεία της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ και το μέλλον του Α΄ προβλήτα.

Ο κ. Καλαφάτης, αμέσως μετά το διάλογο με τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας Θεόδωρο Δρίτσα τόνισε τα εξής:

«Σήμερα επιβεβαιώθηκε περίτρανα, για μια ακόμα φορά και στην περίπτωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, πως η κυβέρνηση κωλυσιεργεί στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων εγκλωβισμένη κάπου ανάμεσα στις ιδεοληψίες της, στα προεκλογικά παραμύθια της στον ελληνικό λαό και στην πραγματικότητα. Ουσιαστικά ο κ. Δρίτσας, παραδέχτηκε το χάσμα στη συνεργασία της κυβέρνησης με το ίδιο της το εκτελεστικό όργανο στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων, το ΤΑΙΠΕΔ, γεγονός που δημιουργεί εύλογες αμφιβολίες για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, ενώ παρατείνει το θολό τοπίο, σχετικά με την παραχώρηση -ή μη- του Α΄ προβλήτα στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Διαψεύδει μεν τις δηλώσεις του δημάρχου περί σχετικών κυβερνητικών δεσμεύσεων, μιλά ομως για κυβερνητική πρόθεση απόδοσης του Α΄ προβλήτα στον Δήμο, που –κατά τον υπουργό- σκοντάφτει στο ΤΑΙΠΕΔ. Η ουσία είναι πως η κυβέρνηση κωλυσιεργώντας, στερεί από τη χώρα, και στην περίπτωση του ΟΛΘ από τη Θεσσαλονίκη, τη δυνατότητα αξιοποίησης όλων των αναπτυξιακών εργαλείων που υπάρχουν. Και προτιμά αντί να “τρέξει” αυτή την αξιοποίηση, για να δημιουργηθούν έσοδα και θέσεις εργασίας, να επιτρέπει να φορτώνονται στις πλάτες του ελληνικού λαού νέα μέτρα, νέοι φόροι, νέοι λογαριασμοί που θα μπορούσαν να αποφευχθούν. Έτσι εξηγούνται και οι υπερβολικές απαιτήσεις των δανειστών για νέα μέτρα ύψους 9 δισεκατομμυρίων ευρώ, αφού η κυβέρνηση, αντί να κυβερνά, μαλώνει με τον καθρέφτη της..»

Μιλώντας στη Βουλή νωρίτερα, ο κ. Καλαφάτης, τόνισε πως η κυβέρνηση διατηρεί θολό το τοπίο για το μέλλον του λιμανιού, που αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης. Και θύμισε, πως «η αριστερή μνημονιακή κυβέρνηση, ομογάλακτη εκείνων που ήταν στα κάγκελα το 2008 χαρακτηρίζοντας ξεπούλημα την προσπάθεια της τότε κυβέρνησης για 30ετή παραχώρηση μόνο του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ, σήμερα προβαίνει μετά τα όσα υπέγραψαν 18 υπουργοί και πρώτος ο πρωθυπουργός, στην πιο επιθετική μορφή ιδιωτικοποίησης, με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΘ, που ούτε οι πιο φιλελεύθερες φωνές δεν είχαν προτείνει».

Ο Σταύρος Καλαφάτης, ζήτησε από τον αρμόδιο υπουργό ενημέρωση για το τι ακριβώς προβλέπει το master plan που σύμφωνα με πληροφορίες ολοκληρώθηκε προ ημερών, για τις βασικές υποχρεώσεις και επενδύσεις που θα κληθεί να αναλάβει ο ιδιώτης επενδυτής, αλλά και καθαρές απαντήσεις για το μέλλον του Α΄ προβλήτα. Ρώτησε ευθέως τον υπουργό αν προτίθεται η κυβέρνηση να ακολουθήσει στην περίπτωση του Α΄ προβλήτα, το μοντέλο της παραχώρησης έκτασης 86.000τμ του ΟΛΠ στη Δραπετσώνα, στον Δήμο Κερατσινίου. Δυστυχώς απαντήσεις δεν δόθηκαν, αφού οι αόριστες απαντήσεις του υπουργού, για σχέδια αναβάθμισης του λιμανιού, διασφάλιση σταθερής εργασίας και διατήρηση της ζωτικής σχέσης με την πόλη, δεν συνιστούν επαρκή ενημέρωση.-

Το κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης έχει ως εξής:

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΡ. ΠΡΩΤ. 774/11-4-2016

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: Οι χειρισμοί της κυβέρνησης καθιστούν αβέβαιο το μέλλον του λιμένος Θεσσαλονίκης

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, συνιστά τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Μακεδονίας και της Βόρειας Ελλάδας.

Η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει και προωθεί την αποκρατικοποίηση λιμένος Θεσσαλονίκης μέσω της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της ΟΛΘ ΑΕ.

Ωστόσο η διαδικασία ολοκλήρωσης του διαγωνισμού, από τη μία μεριά δεν φαίνεται να προχωρεί, ενώ από την άλλη δεν υπάρχει σαφές αναπτυξιακό σχέδιο που να στοχεύει στην αναβάθμιση του λιμένος μέσω επενδύσεων που θα αξιοποιήσουν και ισχυροποιήσουν τη γεωγραφική του θέση για τη διαμετακόμιση προϊόντων, ιδιαίτερα προς τον ευρωπαϊκό βορρά.

Δημοσιεύματα ήδη από τον προηγούμενο μήνα, αναφέρουν ότι η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών μετατίθεται για τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο, ακόμη και για το Φθινόπωρο, ενώ άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον έχει εκλείψει.

Παράλληλα, το Προγραμματικό Σχέδιο Ανάπτυξης (master plan) καθώς και το business plan του ΟΛΘ δεν έχουν ολοκληρωθεί, δημοσιοποιηθεί και κατατεθεί, ώστε να είναι δυνατή η αποτίμηση της αξίας με πραγματικούς όρους, ούτε έχει ολοκληρωθεί η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΘ, ενώ είναι άγνωστες οι υποχρεώσεις που καλείται να αναλάβει ο μελλοντικός επενδυτής.

Περαιτέρω υπάρχει έντονη αδιαφάνεια σχετικά με τον Α προβλήτα, καθώς ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης υποστηρίζει ότι είχε κυβερνητικές διαβεβαιώσεις πως η χρήση του θα αποδοθεί στο Δήμο, αντίθετες πληροφορίες αναφέρουν ότι η έκταση περιέχεται στο συνολικό master plan.

Επειδή στη δυσμενή οικονομική συγκυρία είναι απαραίτητο να διασφαλισθεί η βιώσιμη ανάπτυξη του λιμένος Θεσσαλονίκης προς την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, με διασφάλιση των θέσεων εργασίας και περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομίας και της απασχόλησης στην ευρύτερη περιοχή.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί

  1. Ποιες είναι οι βασικές στρατηγικές επενδύσεις, το σχέδιο χρήσεων γης και όρων δόμησης που περιλαμβάνει το master plan του Λιμένος Θεσσαλονίκης και τι προβλέπεται αναφορικά με τον Α προβλήτα σε σχέση και με τους ισχυρισμούς του Δημάρχου.
  2. Ποιο είναι το σαφές χρονοδιάγραμμα, οι όροι της αποκρατικοποίησης του Λιμένος Θεσσαλονίκης και ποιες οι υποχρεώσεις που καλείται να αναλάβει ο μελλοντικός επενδυτής αναφορικά με τις επενδύσεις που πρέπει να υλοποιήσει, τις θέσεις εργασίας και τις χρήσεις γης.

Αθήνα, 8 Απριλίου 2016

Ο ερωτών βουλευτής

Σταύρος Καλαφάτης