Για νομοσχέδιο-“καρικατούρα”, έκανε λόγο ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, μιλώντας σήμερα στη Βουλή στη διάρκεια της συζήτησης επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τον ΟΑΣΘ.
«Η κυβέρνηση κατέληξε σε ένα νομοσχέδιο-“καρικατούρα”, μετά από χειρισμούς που ταλαιπώρησαν τη Θεσσαλονίκη και τους Θεσσαλονικείς», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Καλαφάτης. «Οι αλλεπάλληλες απεργιακές κινητοποιήσεις που προκάλεσαν έπληξαν κυρίως τους αδύναμους οικονομικά Θεσσαλονικείς, εκείνους που δεν μπορούν να μετακινηθούν με το ΙΧ αυτοκίνητό τους, ή με ταξί. Η δε διαβούλευση, που προηγήθηκε, ήταν επίσης “καρικατούρα”. Είναι χαρακτηριστικό πως εκλήθη να εκφέρει άποψη στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ πρώην πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, αλλά δεν εκλήθη εκπρόσωπος από τον κατ` εξοχήν αρμόδιο φορέα, το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ.»
Ο κ. Καλαφάτης άσκησε δριμεία κριτική στον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, για την προσφιλή τακτική της παρελθοντολογίας στην οποία αναλώθηκε κατά την ομιλία του: «Ο κ. υπουργός, από τα 12 λεπτά που είχε στη διάθεσή του, κατανάλωσε… 24, για να μη μιλήσει για το νομοσχέδιο που εισηγείται. Επιτέλους, να μην ξεχνάμε, ότι μεγάλο κομμάτι του σημερινού ΣΥΡΙΖΑ, στελέχη, υπουργοί, γραμματείς υπουργείων, προέρχονται από το παλιό “ορθόδοξο” ΠΑΣΟΚ και είναι οι ίδιοι που δημιούργησαν τις παθογένειες του παρελθόντος που επικαλούνται.»
Καταρρίπτοντας το επιχείρημα της κυβέρνησης, ότι οι αστικές συγκοινωνίες διεθνώς τελούν υπό κρατικό έλεγχο, υπογράμμισε: «Στις περισσότερες πόλεις, οι δημόσιες συγκοινωνίες εποπτεύονται από διαδημοτικές ή και δημοτικές επιχειρήσεις και όχι από κρατικές. Παράλληλα, στις περισσότερες περιπτώσεις, οι οργανισμοί που εποπτεύονται από τις δημοτικές αρχές, είναι μικτού –ιδιωτικού και δημόσιου- χαρακτήρα, ή χρησιμοποιούνται ιδιώτες πάροχοι υπηρεσιών. Επίσης, σε όλες τις μεγαλουπόλεις, κύριος φορέας μέσου μαζικής μεταφοράς είναι το μετρό. Δηλαδή, ο φορέας σταθερής τροχιάς. Αντίθετα, το λεωφορείο λειτουργεί συμπληρωματικά και πιθανότατα με μεγάλες ζημίες που καλύπτονται από τον κύριο φορέα, το μετρό, αφού το δίκτυο είναι συνολικό. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Το πολύ απλό και αυτονόητο, ότι ο σχεδιασμός και η λογική λειτουργίας των συγκοινωνιών, αφορά κυρίως την αυτοδιοίκηση, η υπηρεσία όμως διασφαλίζεται από τον πάροχο (συνήθως ιδιώτη) και από τη συνεργατικότητα των δικτύων.»
Και μεταξύ άλλων ο κ. Καλαφάτης πρόσθεσε: «Σίγουρα δεν ήταν και δεν είναι όλα καλά στον ΟΑΣΘ. Σίγουρα απαιτείται εξορθολογισμός στη λειτουργία του. Σίγουρα πρέπει να δούμε πως θα εξασφαλίσουμε καλύτερες συγκοινωνίες για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Όχι όμως με τον τρόπο που επιχειρείται και δημιουργεί περισσότερα προβλήματα, όχι δημιουργώντας μέσα σε μια νύχτα σοβιέτ στη Θεσσαλονίκη.»