Χαιρετισμός του Υφυπουργού Εσωτερικών, αρμόδιου για θέματα Μακεδονίας και Θράκης Σταύρου Καλαφάτη στο 5ο Συνέδριο Τουρισμού
Καλαφάτης: «Όλες οι ενδείξεις συνηγορούν ότι θα έχουμε ένα δυναμικό καλοκαίρι με ρεκόρ αφίξεων και εσόδων στον Τουρισμό»
«Περνούμε ήδη σε μια νέα κανονικότητα που απελευθερώνει τις μετακινήσεις και επιτρέπει στους πολίτες του κόσμου να ικανοποιήσουν τη δίψα τους για τουριστικές εξορμήσεις. Και η Πατρίδα μας διαθέτει όλα τα προσόντα για να διεκδικήσει αυξημένο μερίδιο. Η στρατηγική που επέλεξε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και εφάρμοσε η Κυβέρνηση για την προστασία της δημόσιας υγείας στη διάρκεια της πανδημίας δημιούργησε προστιθέμενη αξία στη χώρα και αναβάθμισε το brand name «Ελλάδα», τόνισε ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης Σταύρος Καλαφάτης, σε χαιρετισμό στο 5ο Συνέδριο Τουρισμού με θέμα: «Βόρεια Ελλάδα: Τουριστική Άνθιση Όλο το χρόνο», που διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη.
Και πρόσθεσε: «Όλες οι ενδείξεις και τα στοιχεία που έχουμε μέχρι τώρα συνηγορούν ότι θα έχουμε ένα δυναμικό καλοκαίρι με ρεκόρ αφίξεων και εσόδων στον Τουρισμό. Όλοι οι πρώιμοι δείκτες είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικοί. Πρόσφατες προβλέψεις της Eurobank επισημαίνουν ότι η χώρα μας θα μπορούσε να καταγράψει φέτος 20,7 εκατομμύρια ταξιδιωτικές αφίξεις με 15 δις ευρώ έσοδα. Θετικά είναι και τα μηνύματα των τουριστικών φορέων και για τις προκρατήσεις της Χαλκιδικής με ιδιαίτερη δυναμική επισκεπτών από τη Βαλκανική και τον οδικό τουρισμό. Όπως και το γεγονός ότι ο ΟΛΘ, ανακοίνωσε για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που πρόκειται να καταστεί home port και hub για τον τουρισμό Κρουαζιέρας, δυναμική αύξηση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων κατά 189%».
Νωρίτερα, ο κ. Καλαφάτης είχε συνάντηση με την Υφυπουργό Τουρισμού κ. Σοφία Ζαχαράκη, στο γραφείο του στο Διοικητήριο.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο του χαιρετισμού:
«Καλωσορίζουμε σήμερα, μετά την αναστολή που επέβαλε η πανδημία, ένα συνέδριο – θεσμό για τα οικονομικά δρώμενα της Βόρειας Ελλάδας και την ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας. Θερμά συγχαρητήρια στους διοργανωτές, τα τέσσερα διμερή Επιμελητήρια, που είχαν την πρωτοβουλία της διοργάνωσης καθώς, και σε όλους όσοι συμβάλετε στην πραγματοποίησή του.
Περνούμε ήδη σε μια νέα κανονικότητα που απελευθερώνει τις μετακινήσεις και επιτρέπει στους πολίτες του κόσμου να ικανοποιήσουν τη δίψα τους για τουριστικές εξορμήσεις. Και η Πατρίδα μας διαθέτει όλα τα προσόντα για να διεκδικήσει αυξημένο μερίδιο. Η στρατηγική που επέλεξε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και εφάρμοσε η Κυβέρνηση για την προστασία της δημόσιας υγείας στη διάρκεια της πανδημίας δημιούργησε προστιθέμενη αξία στη χώρα και αναβάθμισε το brand name «Ελλάδα». Όλες οι ενδείξεις και τα στοιχεία που έχουμε μέχρι τώρα συνηγορούν ότι θα έχουμε ένα δυναμικό καλοκαίρι με ρεκόρ αφίξεων και εσόδων στον Τουρισμό. Όλοι οι πρώιμοι δείκτες είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικοί. Πρόσφατες προβλέψεις της Eurobank επισημαίνουν ότι η χώρα μας θα μπορούσε να καταγράψει φέτος 20,7 εκατομμύρια ταξιδιωτικές αφίξεις με 15 δις ευρώ έσοδα.
Θετικά είναι και τα μηνύματα των τουριστικών φορέων και για τις προκρατήσεις της Χαλκιδικής με ιδιαίτερη δυναμική επισκεπτών από τη Βαλκανική και τον οδικό τουρισμό. Όπως και το γεγονός ότι ο ΟΛΘ, ανακοίνωσε για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που πρόκειται να καταστεί home port και hub για τον τουρισμό Κρουαζιέρας, δυναμική αύξηση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων κατά 189%.
Στο μεταξύ, η πρόσφατη ένταξή της πόλης μας, με συντονισμένες κινήσεις κυβέρνησης και αυτοδιοίκησης, στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίας της UNESCO, προβάλλει τη γαστρονομική μας παράδοση και προσδίδει προστιθέμενη αξία στο διεθνές προφίλ της πόλης. Αναδεικνύει τις δυνατότητές της Θεσσαλονίκης αλλά και ολόκληρης της Βόρειας Ελλάδας να διεκδικεί συντονισμένα και να κερδίζει αναβαθμισμένο ρόλο στην τουριστική ανάπτυξη. Μπορούμε -μέσα από το νέο σύγχρονο μοντέλο της Οικονομίας των Εμπειριών και της προώθησης των Ειδικών και Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού- να κάνουμε την πόλη μας τουριστικό προορισμό, 12 μήνες το χρόνο αλλά και προορισμό home port και hub για την κρουαζιέρα.
Κυρίες και Κύριοι,
Ευελπιστούμε έτσι ότι το φετινό ελληνικό Καλοκαίρι θα είναι και εξαιρετικά προσοδοφόρο για την πόλη μας, τη Μακεδονία και τη Θράκη. Αλλά και γενικότερα για την ελληνική οικονομία, για τους επαγγελματίες του κλάδου, αλλά και για τους εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους στον κλάδο του τουρισμού. Που προφανώς θα συμμετέχουν κι αυτοί στην αναπτυξιακή δυναμική του κλάδου.
Παράλληλα, η Κυβέρνηση αποδίδει πολύ μεγάλη σημασία στα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού και σύντομα θα προχωρήσει στη διεύρυνσή τους, ώστε να μπορούν πολύ περισσότεροι συμπολίτες που έχουν οικονομική δυσκολία να κάνουν κι αυτοί διακοπές στην Πατρίδα μας.
Στόχος της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη είναι ο Τουρισμός ν΄αποτελέσει δύναμη φυγής προς τα εμπρός. Δύναμη εξωστρέφειας για την Πατρίδα μας. Δύναμη προσέλκυσης επενδύσεων και δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας. Στέρεο πυλώνα περιφερειακής ανάπτυξης και δύναμη επανεκκίνησης της οικονομίας μας.
Η Θεσσαλονίκη, η Μακεδονία και η Θράκη αποκτούν υποδομές και υποδέχονται δράσεις που φέρνουν νέες επενδύσεις και νέες θέσεις δουλειάς. Μια σειρά έργων -οδικά, λιμενικά και βεβαίως ο Ε65- αλλάζουν την εικόνα, δημιουργούν νέες ευκαιρίες τουριστικής ανάπτυξης και προσθέτουν νέες δυνατότητες στη Θεσσαλονίκη, τη Μακεδονία και τη Θράκη. Στη Θεσσαλονίκη Flyover, έργα βελτίωσης στην 6η προβλήτα του λιμανιού και διασύνδεση με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία. Μετρό και επέκτασή του δυτικά. Ανάπλαση της ΔΕΘ και δημιουργία σύγχρονου εκθεσιακού και συνεδριακού κέντρου. Μητροπολιτικό Πάρκο Πολιτισμού και Αναψυχής στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά.
Είναι απόφασή μας στον Τομέα Μακεδονίας και Θράκης να επανατοποθετήσουμε τη Μακεδονία και τη Θράκη στο χάρτη της ευρύτερης γειτονιάς μας. Με αναβαθμίσεις στις χερσαίες πύλες εισόδου, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τους οδικούς άξονες.
Εργαζόμαστε ταυτόχρονα και συνεργαζόμαστε με το Υπουργείο Τουρισμού, τα συναρμόδια Υπουργεία, τις αρχές της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα Επιμελητήρια, τους τουριστικούς φορείς και την κοινωνία, ώστε η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα να αποτελέσουν ισχυρό τουριστικό brand καθ΄όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Ν΄αναβαθμίσουν το τουριστικό τους προϊόν και ν΄αναδείξουν τις δυνατότητές τους στη μετά-Covid εποχή.
Να διεκδικήσουν σημαντικά μερίδια στις παραδοσιακές, αλλά και στις σημαντικές αναδυόμενες αγορές.
Και βέβαια να πετύχουν σημαντική βελτίωση της ποιότητας ζωής για κατοίκους και επισκέπτες.
Με αυτές τις σκέψεις εύχομαι κάθε επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου σας».