Στρατηγική απαξίωσης ακολουθεί η κυβέρνηση στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης

«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μοιάζει να ακολουθεί μια ανησυχητική πολιτική σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Εγχείρημα που αντί να ολοκληρώνεται δημιουργεί ολοένα και περισσότερα ερωτηματικά».

Τα παραπάνω τονίζει ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης Σταύρος Καλαφάτης με αφορμή ερώτηση που κατέθεσε προς τους συναρμόδιους υπουργούς, για τις πρωτοφανείς καθυστερήσεις στο θέμα της ιδιωτικοποίησης της ΟΛΘ ΑΕ, οι οποίες εκθέτουν πλέον προσωπικά τον πρωθυπουργό, που είχε δεσμευτεί από το βήμα της ΔΕΘ ότι η ιδιωτικοποίηση θα προχωρήσει και θα τελειώσει.

Δεδομένου ότι ακόμη δεν έχει υπογραφεί και δεν έχει εγκριθεί από τη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού από το ελληνικό δημόσιο στην ΟΛΘ ΑΕ, πιθανότερη και ακόμη πιο δυσμενής εξέλιξη θα είναι η εκ νέου μετάθεση της ημερομηνίας κατάθεσης των επενδυτικών προσφορών. Κάθε επιπλέον καθυστέρηση χρεώνεται στην ούτως ή άλλως θολή και άστοχη οικονομική της πολιτική. Η καθυστέρηση στην υλοποίηση της διαγωνιστικής διαδικασίαςαναδεικνύει αφενός τις ιδεοληπτικές εμμονές που κυριαρχούν στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και αφετέρου τη διαχειριστική της αδυναμία να ολοκληρώσει άμεσα ένα τόσο σημαντικό έργο.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ
1337/21/11/16
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

1. Οικονομικών

2. Οικονομίας και Ανάπτυξης

3. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

ΘΕΜΑ: ‘’ Ιδιωτικοποίηση Λιμένα Θεσσαλονίκης’’

Με τραγικά αργό και επιζήμιο οικονομικά/αναπτυξιακά τρόπο προχωρά η υπόθεση των δύο βασικών στοχεύσεων για την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, η ιδιωτικοποίηση της ΟΛΘ ΑΕ και των απαραίτητων επενδύσεων που πρέπει να πραγματοποιηθούν.

Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών από τους υποψήφιους επενδυτές για τον Ιανουάριο του 2017, καθιστά ήδη υπόλογη την κυβέρνηση για πρωτόγνωρη καθυστέρηση που κινδυνεύει να αγγίξει τον ένα χρόνο. Οι περσινές διαβεβαιώσεις παρέχονταν αφειδώς και μιλούσαν για τον Απρίλιο του 2016 ως ημερομηνία που η ιδιωτικοποίηση θα γίνει έναντι οκτώ υποψηφίων επενδυτών.

Η από μήνα σε μήνα αναβολή περιόρισε τον αριθμό των υποψήφιων επενδυτών, το ενδιαφέρον τους αλλά και την ανοχή των πολιτών της Θεσσαλονίκης, που παρακολουθούν την οδύσσεια μιας αναγκαίας ιδιωτικής επένδυσης για την εμπορική ανάπτυξη και την οικονομική άνθηση της ευρύτερης περιοχής, κυριολεκτικά να μην ‘’πιάνει λιμάνι’’.

Δεδομένου ότι ακόμη δεν έχει υπογραφεί και δεν έχει εγκριθεί από τη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού από το ελληνικό δημόσιο στην ΟΛΘ ΑΕ, πιθανότερη και ακόμη πιο δυσμενής εξέλιξη θα είναι η εκ νέου μετάθεση της ημερομηνίας κατάθεσης των επενδυτικών προσφορών.

Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι μνημονιακή δέσμευση της κυβέρνησης και φέρει την υπογραφή της. Κάθε επιπλέον καθυστέρηση χρεώνεται στην ούτως ή άλλως θολή και άστοχη οικονομική της πολιτική, στην ομολογουμένως ιδεοληπτική της απέχθεια προς τις ιδιωτικοποιήσεις και τις ξένες επενδύσεις. Είναι όμως ασυνεπής και έκτεθιμένη ανεπανόρθωτα προς τους Θεσσαλονικείς στους οποίους και δεσμεύτηκε ο ΠΘ από βήματος ΔΕΘ πως θα προχωρήσει και θα τελειώσει.

Δέσμευση επίσης του ίδιου του ΠΘ αποτελεί και η πραγματοποίηση των απαραίτητων επενδύσεων για να μπορέσει το λιμάνι ως ολότητα να αποτελέσει αναπτυξιακό μοχλό. Η δημιουργία των κατάλληλων δομών, η επέκταση προβλητών, οι παρεμβάσεις στη σύνδεση του με το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι οι ελάχιστες πλην επιβεβλημένες επενδύσεις που πρέπει να πραγματοποιηθούν σε εύλογο χρόνο.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί

1. Προτίθεστε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να δρομολογηθεί άμεσα η τυπική εκκρεμότητα της υπογραφής και της έγκρισης από τη Βουλή της σύμβασης παραχώρησης του λιμανιού από το Ελληνικό Δημόσιο στην ΟΛΘ ΑΕ;

2. Η ενεργοποίηση του Υπερταμείου Ιδιωτικοποιήσεων που θα απορροφήσει το ΤΑΙΠΕΔ κατά πόσο θα καθυστερήσει τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης;

3. Νέα παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας κατάθεσης των δεσμευτικών επενδυτικών προσφορών από τους υποψήφιους πιθανόν να σημάνει ακόμη και την πλήρη απουσία επενδυτικού ενδιαφέροντος. Ποιες είναι οι εγγυήσεις που παρέχετε από την πορεία της διαβούλευσης και της προετοιμασίας της διαδικασίας πριν την κατάθεση των τελικών προσφορών;

4. Εξετάζεται όντως και σε ποια βάση συγκεκριμένο αίτημα υποψήφιων επενδυτών για απευθείας παραχώρηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της ΟΛΘ ΑΕ;

5. Το ‘’σπάσιμο’’ του πλειοψηφικού πακέτου είναι ευθέως συναρτώμενο με την πορεία των απαραίτητων επενδύσεων στις υποδομές του λιμανιού. Ποιες οι εγγυήσεις για την πραγματοποίησή τους αν επιλεγεί η απευθείας παραχώρηση;

6. Η κυβέρνηση εν τέλει, προτίθεται να εξαιρέσει την Α’ Προβλήτα από τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ ΑΕ;

Ο ερωτών Βουλευτής

Σταύρος Καλαφάτης