Καθυστερεί η δανειοδότηση των υδατοδρομίων

Κοινή ερώτηση προς τον υπουργό Ναυτιλίας, για το “ξεχασμένο” σχέδιο των υδροπλάνων, κατέθεσε ο βουλευτής Α Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρος Καλαφάτης.

Αναλυτικά η ερώτηση:

Αθήνα, 11/05/2016

Προς :
Τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Θεόδωρο Δρίτσα

Θέμα : Καθυστερήσεις στην αδειοδότηση υδατοδρομίων.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Ένα ακόμα επενδυτικό «ναυάγιο» παρακολουθεί απαθής η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Πρόκειται για αυτό της δραστηριοποίησης των υδροπλάνων, τα οποία παραμένουν καθηλωμένα, εξαιτίας των αδικαιολόγητων καθυστερήσεων εξέτασης των αιτήσεων αδειοδότησής τους αποτελώντας, ουσιαστικά, μία ακόμα περίπτωση παρεμπόδισης της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Μετά την ψήφιση του Ν. 4146/2013, ακολούθησαν διευκρινιστικές αποφάσεις και η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), που υπεγράφη τον Φεβρουάριο του 2014, διαμορφώνοντας το νομοθετικό πλαίσιο ίδρυσης υδατοδρομίων. Εντούτοις μέχρι σήμερα το επίτευγμά σας είναι ότι καταφέρατε νααδειοδοτήσετε μόνο ένα υδατοδρόμιο σε ολόκληρη την Ελλάδα, η οποία εκδόθηκε τέλη του 2014 στο λιμάνι της Κέρκυρας, ενώ εκκρεμεί ακόμα μεγάλος αριθμός αιτήσεων.
Δυστυχώς, για μία ακόμα φορά γινόμαστε θεατές της ανικανότητας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να αντιμετωπίσει τα διαδικαστικά ζητήματα που προκύπτουν και να εφαρμόσει την πρόβλεψη του νόμου για την έγκριση των τεχνικών φακέλων αδειοδοτήσεων υδατοδρομίων εντός 65 ημερών, προκειμένου να αξιοποιήσει το επενδυτικό ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί και η χωροθέτηση υδατοδρομίων στην Εύβοια (Χαλκίδα, Αιδηψό, Κάρυστο, Κύμη), τον Βόλο και τις Σποράδες, η λειτουργία των οποίων θα συμβάλλει στη δημιουργία μιας σημαντικής αναπτυξιακής προοπτικής στο κεντρικότερο γεωγραφικά τμήμα της χώρας, καθώς με τα υδροπλάνα θα διευκολυνθούν οι μετακινήσεις και κυρίως θα ενισχυθεί ένας βασικός πυλώνας ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, ο τουρισμός, επιφέροντας πολλαπλά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες και δημιουργώντας επιπλέον θέσεις εργασίας.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Γιατί μέχρι σήμερα έχει λάβει άδεια λειτουργίας μόνο ένα υδατοδρόμιο;
2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης των υδατοδρομίων, προκειμένου να μπορέσουν να υλοποιηθούν σημαντικά επενδυτικά σχέδια;
3. Ποια είναι τα προς αδειοδότηση υδατοδρόμια που περιλαμβάνονται στον κατάλογο του πανελλαδικού δικτύου;
4. Ποια η σκοπιμότητα εκπόνησης ενός νέου νομικού πλαισίου από τη στιγμή που μπορεί να αξιοποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο του Ν. 4146/2013
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
1. Κεδίκογλου Σίμος, Βουλευτής Ευβοίας
2. Γεράσιμος Γιακουμάτος, Βουλευτής Β’ Αθηνών
3. Αθανάσιος Μπούρας, Βουλευτής Αττικής
4. Γεώργιος Γεωργαντάς, Βουλευτής Κιλκίς
5. Νικήτας Κακλαμάνης, Βουλευτής Α’ Αθηνών
6. Θεόδωρος Καράογλου, Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης
7. Χαράλαμπος Αθανασίου, Βουλευτής Λέσβου
8. Κωνσταντίνος Τσίαρας, Βουλευτής Καρδίτσας
9. Ευάγγελος Μπασιάκος, Βουλευτής Βοιωτίας
10. Νίκη Κεραμέως, Βουλευτής Επικρατείας
11. Στέργιος Γιαννάκης, Βουλευτής Πρεβέζης
12. Γεώργιος Βαγιωνάς, Βουλευτής Χαλκιδικής
13. Βασίλειος Οικονόμου, Βουλευτής Επικρατείας
14. Ιωάννης Ανδριανός, Βουλευτής Αργολίδος
15. Σταύρος Καλαφάτης, Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
16. Γεώργιος Στύλιος, Βουλευτής Άρτης
17. Σάββας Αναστασιάδης, Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης
18. Ιωάννης Αντωνιάδης, Βουλευτής Φλωρίνης
19. Μαρία Αντωνίου, Βουλευτής Καστοριάς
20. Φωτεινή Αραμπατζή, Βουλευτής Σερρών
21. Ιωάννης Κεφαλογιάννης, Βουλευτής Ρεθύμνης
22. Χρήστος Μπουκώρος, Βουλευτής Μαγνησίας
23. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
24. Αναστάσιος Δημοσχάκης, Βουλευτής Έβρου
25. Κωνσταντίνος Καραμανλής, Βουλευτής Σερρών
26. Νότης Μηταράκης, Βουλευτής Χίου
27. Σοφία Βούλτεψη, Βουλευτής Β’ Αθηνών
28. Γεώργιος Κασαπίδης, Βουλευτής Κοζάνης
29. Σπυρίδων-Άδωνις Γεωργιάδης, Βουλευτής Β’ Αθηνών
30. Αικατερίνη Παπακώστα, Βουλευτής Β’ Αθηνών
31. Βασίλειος Γιόγιακας, Βουλευτής Θεσπρωτίας
32. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, Βουλευτής Β’ Αθηνών