Καλαφάτης: Οι απολύσεις πλέον, έχουν ονοματεπώνυμο

Ο Συντονιστής της ΟΔΕ Παραγωγής και Εμπορίου της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης κ. Σταύρος Καλαφάτης για τις απολύσεις των εργαζομένων στο μετρό Θεσσαλονίκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

 

«Πλέον, οι απολύσεις έχουν ονοματεπώνυμο. Είναι οι απολύσεις των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Οι εργαζόμενοι στον Αρχαιολογικό Τομέα του μετρό, θα κάνουν μαύρα Χριστούγεννα, παρά τις διαβεβαιώσεις των αρμόδιων υπουργών ότι το έργο επανεκκινεί. Ο υπουργός Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων πρέπει να απαντήσει άμεσα:

Σε ποιο βαθμό έχουν φτάσει οι συζητήσεις μεταξύ αναδόχου και κυρίου του έργου.

Για ποιο λόγο δεν τήρησε τη ρητή δημόσια δέσμευσή του για επίτευξη συμφωνίας μεταξύ αναδόχου και κυρίου του έργου.

Ποιος είναι ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου.

Συμπεριλαμβάνεται στη λύση που προτείνει η κυβέρνηση –αν φυσικά υπάρχει τέτοια πρόταση- η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου.

Κυρίως, όμως, πρέπει να απαντήσει αν ανέπτυξε οποιεσδήποτε προσπάθειες για να αποτρέψει τις απολύσεις στον αρχαιολογικό τομέα του μετρό Θεσσαλονίκης

Για όλα τα παραπάνω κατέθεσε σχετική ερώτηση στον αρμόδιο υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων».

 

To πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

20151201 ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

 

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΑΡ.ΠΡΩΤ.: 1605/1.12.2015

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ

ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ  ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

 

ΘΕΜΑ: «Απολύσεις εργαζομένων στον αρχαιολογικό τομέα του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης»

 

Το μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί σήμερα, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας, με προϋπολογισμό πάνω από ένα δισ. Ευρώ, στα χαρακτηριστικά του οποίου συμπεριλαμβάνονται 9,6 χιλιόμετρα γραμμής, με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς και 13 σύγχρονοι σταθμοί, 18 υπεραυτόματοι συρμοί και αμαξοστάσιο έκτασης 50.000 τ.μ.

 

Αποτελεί έργο πνοής και αναγκαία προϋπόθεση για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας της Θεσσαλονίκης και της ανάδειξής της σε σύγχρονη μεγαλούπολη, καθώς με τη λειτουργία του μετρό εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούνται καθημερινά, 250.000 επιβάτες και θα μειωθούν κατά 200.000 οι μετακινήσεις με Ι.Χ. στην πόλη.

 

Δυστυχώς, αυτό το έργο πνοής έχει φθάσει σήμερα, να θυμίζει «Γεφύρι της Άρτας», καθώς, οκτώ χρόνια περίπου μετά την έναρξη λειτουργίας των πρώτων εργοταξίων στην οδό Εγνατία, το έργο έχει προχωρήσει ελάχιστα, με πραγματικά μεγάλους χαμένους τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, τους εργαζόμενους στο μετρό και τους  καταστηματάρχες στον άξονα κατασκευής.

 

Πρόσφατα – πριν λίγες ημέρες, ύστερα από ένα χρόνο από την παύση των κατασκευαστικών εργασιών και τη σχετική απόφαση της διαιτησίας για την παρέλευση της οριακής προθεσμίας του έργου, αλλά και τις αλλεπάλληλες διαπραγματεύσεις μεταξύ αναδόχου ( Κ/Ξ AIASA), κυρίου του έργου ( Αττικό Μετρό Α. Ε.) και Υπουργείου ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ., είχαμε σχετικές δηλώσεις τόσο του Υπουργού κου. Σπίρτζη όσο και του Υφυπουργού κου Σγουρίδη αναφορικά με το αίσιο τέλος των συζητήσεων.

 

Πιο συγκεκριμένα, ρητά δεσμεύθηκε η ηγεσία του Υπουργείου για ανακοίνωση εξεύρεσης λύσης μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, η οποία θα συμπεριελάμβανε οριστικό χρονοδιάγραμμα, ακριβές ποσό συμβιβασμού με τον ανάδοχο και πλήρη σεβασμό στα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων.

 

Δυστυχώς, η πραγματικότητα, για άλλη μια φορά διαψεύδει τις υποσχέσεις αλλά και τις προθέσεις της Κυβέρνησης. Αντί για ανακοίνωση λύσης έχουμε απολύσεις εργαζομένων και αντί για οριστικό χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου, έχουμε το κλείσιμο του πιο ουσιαστικού τμήματος του έργου, του αρχαιολογικού, χωρίς την ύπαρξη του οποίου, καθίσταται εκ του νόμου αδύνατη η εκτέλεση της οιασδήποτε εργασίας στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

 

Κατόπιν των ανωτέρω,

 

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

 

  1. Σε ποιο βαθμό έχουν φτάσει τελικά οι συζητήσεις μεταξύ αναδόχου και κυρίου του έργου, ο οποίος είναι εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου Υποδομών;
  2. Είναι σε θέση να ανακοινώσει λύση στο ζήτημα του έργου, εντός της χρονικής ρητής δέσμευσης ( τέλος Νοεμβρίου), την οποία είχε αναλάβει ενώπιον των κατοίκων της Θεσσαλονίκης;
  3. Ποιο είναι το ποσό του συμβιβασμού με τον ανάδοχο και ποια θα είναι η πηγή των χρημάτων από την οποία θα καλυφθεί το συγκεκριμένο ποσό;
  4. Η λύση – αν υπάρχει – συμπεριλαμβάνει το Σταθμό Βενιζέλου; Σε ποια μορφή και ποια είναι η λύση που προκρίνεται αναφορικά με τις αρχαιότητες και τη σχετική απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, την οποία μάλιστα είχε χαιρετήσει και υιοθετήσει ο κος. Σπίρτζης;
  5. Τι μέτρα έλαβε η κυβέρνηση για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, οι οποίοι απομακρύνονται και μάλιστα, χωρίς αποζημίωση.
  6. Είναι σε θέση τελικά ο Υπουργός να δώσει απάντηση στο θεμελιώδες ερώτημα αναφορικά με την ημερομηνία παράδοσης του έργου ή ακόμη δεν υπάρχει οριστικό χρονοδιάγραμμα;

 

 

                                                                                          Αθήνα 1 Δεκεμβρίου 2015

Ο ερωτών βουλευτής

 

Σταύρος Καλαφάτης